۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۸۸۳
معاون شورای تبلیغات اسلامی کشور:

مراسم ایام‌الله با نگاه سیاسی قابل برگزاری نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه این شورا در برگزاری مراسم مختلف به هیچ عنوان نگاه جناحی و حزبی ندارد، گفت: اساساً مراسم ایام‌الله با نگاه سیاسی و حزبی قابل برگزاری و اداره کردن نیست.
لطفي- معاون شوراي تبليغات اسلامي کشور- ديدار با آيت الله مهمان نواز لطفي- معاون شوراي تبليغات اسلامي کشور- ديدار با آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، نصرت‌الله لطفی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، امروز در دیدار با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فعالیت‌های این شورا در سطح کشور، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند تا در سال جاری با همدلی و هماهنگی بیشتر، برنامه‌های بزرگداشت مناسبت‌ها را با کیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار کند.

 

وی با بیان اینکه در این راستا نگاه این شورا متأثر از جناح‌ها و احزاب سیاسی نبوده و دارای رویکرد مستقلی هستیم، افزود: این شورا به دور از هر‌گونه تمایلات جناحی تنها در پی اجرای مضامین الهی و پیگیری آرمان‌های انقلابی در مناسبت‌های ملی و انقلابی و ایام‌الله‌ است.

 

لطفی تصریح کرد: به طور کلی مراسم ایام‌الله با نگاه سیاسی و حزبی قابل برگزاری و اداره کردن نبوده و در این صورت اثرگذاری لازم را نیز نخواهند داشت ازاین‌رو در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید همه دل‌بستگان به نظام و انقلاب وارد صحنه شوند.

 

وی با بیان اینکه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مدام در حال چرخش و آمد و رفت هستند بنابراین نمی‌توان مناسبت‌های انقلابی را بر اساس نگاه این جناح‌های سیاسی هماهنگ کرد، افزود: به همین دلیل نگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری این مناسبت‌ها حاکمیتی بوده و از گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی تأثیرپذیری ندارد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه نگاه بسته و تنگ‌نظرانه جناحی و سیاسی نمی‌تواند اهداف متعالی برگزاری مراسم ایام‌الله‌ها را محقق کند، ادامه داد: به همین دلیل کارکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حاکمیتی بوده و جناحی و سیاسی نیست.

 

وی با بیان اینکه این شورا در کارکرد حاکمیتی خود هیچ‌گاه به دنبال اختلاف و چالش نبوده و نیست، اظهار کرد: با وجود اینکه در برخی از دولت‌ها تلاش‌هایی برای بهره‌برداری حزبی و جناحی از مراسم و مناسبت‌های ملی و انقلابی صورت می‌گرفت اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برابر این تلاش‌ها مقاومت کرد و مانع از این‌گونه سوءاستفاده‌ها شد.

 

لطفی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام راحل حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: در این راستا بهترین پشتیبان نظام و امنیت ملی کشور حضور مردم در صحنه‌های مختلف است.

 

به گفته وی در این زمینه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها تنها به عنوان هماهنگ‌کننده دست‌اندرکاران فرهنگی به منظور تحقق حضور باشکوه مردم در عرصه‌های گوناگون فعالیت می‌کند.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه این شورا برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان میراث امام راحل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، اظهار کرد: در این زمینه همه دست‌اندرکاران فرهنگی و متصدیان امور مربوط به برگزاری مراسم ایام‌الله‌ و مناسبت‌های ملی و انقلابی درواقع خادمان مردم بوده و باید در راستای تقویت پشتوانه نظام اسلامی فعالیت کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات