۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۷۹۷
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه مشهد:

پژوهش گروهی نسبت به کار فردی از امتیازات بیشتری برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که کار پژوهشی گروهی نسبت به کار فردی از امتیاز بیشتری برخوردار است، گفت: انجمن های پژوهشی مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد روحیه پژوهش را در بین طلاب ایجاد می کنند.
پژوهش گروهی نسبت به کار فردی از امتیازات بیشتری برخوردار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جواد رقوی، معاون پژوهش جامعه المصطفی مشهد، امروز در نشست تقدیر از اعضای انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی خواهران مشهد که در این مرکز برگزار شد به اهمیت و جایگاه پژوهش پرداخت.

 

وی ابراز کرد: مدرسه عالی خواهران در حوزه پژوهش و بحث انجمن ها فعالیت های خوبی داشته است. اگر چه ما همواره افق به رویمان باز و نگاهمان به آینده است، نه به آنچه در گذشته انجام داده ایم.

 

حجت الاسلام رقوی با بیان این که انجمن های پژوهشی می توانند منشأ فعالیت های بیشتر باشند، ابراز کرد: پژوهش اعتبار و جایگاه بالایی را داراست و ما پذیرای درخواست و پیشنهادهای انجمن ها هستیم. 

 

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی العالمیه مشهد اظهار کرد: انجمن ها، ایده های نو و جدید را مطرح کنند و از ظرفیت های خود استفاده کنند و سعی ما بر این باشد تا در حوزه کمیت و کیفیت کار پیشرفت کنیم. 

 

حجت الاسلام رقوی به اهمیت برگزاری جلسات انجمن اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم انجمن ها فعال باشند، به برگزاری جلسات توجه کنیم.  

 

اهمیت کار پژوهش گروهی نسبت به کار فردی
وی به اهمیت کار پژوهش گروهی در مقایسه با کار فردی اشاره و ابراز کرد: کار گروهی انجمن ها امتیاز ویژه ای برای این مجموعه محسوب می شود و این نکته حائز اهمیت است که در حوزه پژوهش توجه ویژه ای به کار گروهی وجود دارد و در این دوران ثابت شده است که کار جمعی نسبت به کار فردی امتیازات بیشتری دارد؛ از این رو در کار علمی، اگر چند نفر با هم مطلبی را تألیف کنند مقالات امتیاز ویژه ای دارند. 

 

حجت الاسلام رقوی ادامه داد: کارگروهی در حوزه فعالیت های پژوهشی سبب شده است که موضوعات تک رشته ای به حوزه های چند رشته ای و میان رشته ای معطوف شود.

 

وی خطاب به طلاب فعال پژوهشگر ابراز کرد: بعد علمی نوشته های خود را تقویت کنید. به بعد ادبی نیز توجه کنید در این راستا خواندن کتاب های شهید مطهری به شما کمک می کند؛ بنابراین اگر می خواهید نویسنده موفق باشید آثار دیگران را مطالعه کنید، به آئین نامه ها نیز توجه کنید و فعالیت های خود را در راستای آئین نامه ها انجام دهید.

 

انجمن های پژوهشی روحیه پژوهش را در بین طلاب ایجاد می کنند  
حجت الاسلام رقوی با اشاره به این که کار پژوهشی گروهی نسبت به کار فردی از امتیاز بیشتری برخوردار است، گفت: کار گروهی سختی دارد، اما باید این مهم را متذکر شد که انجمن های پژوهشی مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد زمینه ساز پرورش نخبگان هستند.

 

معاون پژوهش جامعه المصطفی مشهد با بیان این که انجمن های علمی پژوهشی زمینه و روحیه پژوهش را در بین طلاب ایجاد می کنند، خطاب به طلاب اظهار کرد: کیفیت فعالیت های خود را بالا ببرید و بدانید یک عالم با آثار پژوهشی خود شناخته می شود./1309/202/ب1

ارسال نظرات