۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۷۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسالت آموزش و پرورش تربیت نسلی با روحیه جهادی و انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رسالت آموزش و پرورش این است که با تربیت نسلی اسلامی، جهادی و انقلابی، در راستای تشکیل جامعه‌ای مقتدر در همه بخش‌ها گام بردارد.
حجت الاسلام يعقوبي- شوراي آموزش و پرورش خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: برای فراهم شدن بستر رشد نسل جوان و بالندگی جامعه، لازم است برنامه‌ریزی مناسب و اصولی از سوی نهاد آموزش و پرورش انجام شود.

 

وی با اشاره به جایگاه حساس و خطیر آموزش و پرورش، افزود: سال‌های عمر دانش‌آموزان و فرزندان این کشور به صورت امانت در اختیار نهاد آموزش و پرورش قرار گرفته است به همین دلیل این نهاد می‌بایست با استفاده مناسب از این امانت‌ها، نسلی سالم، صالح، اسلامی، انقلابی و با روحیه جهادی را برای آینده کشور تربیت کند تا زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه و متوازن کشور و نظام اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید آموزش و پرورش منبع تغذیه فکری و اندیشه‌ای دانش‌آموزان باشد، تصریح کرد: برای تربیت نسلی اسلامی و انقلابی لازم است آموزش و پرورش به اسلام‌شناسی دانش‌آموزان و افزایش معرفت دینی آن‌ها توجه بیشتری کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارائه و آموزش راهکارهای زیست شایسته و تفکر و تعقل یکی از برنامه‌های رشد و بالندگی نسل جوان است، خاطرنشان کرد: باید نهاد آموزش و پرورش در این زمینه برای دانش‌آموزان برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

 

وی ادامه داد: بنا به فرموده امام محمدباقر (ع) معرفت عمیق نسبت به ارزش‌های دینی و اسلامی، برنامه‌ریزی برای معیشت زندگی و اقتصاد و صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها و مشکلات سه محور دست‌یابی به کمال هستند که این محورها باید در آموزش و پرورش نهادینه‌سازی شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز زیرمجموعه این سه موضوع است، اظهار کرد: درواقع داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای معیشت و زندگی و ارتقای روحیه مقاومت در برابر مشکلات راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به لزوم سیاست‌گذاری مناسب در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: در این راستا می‌بایست برای زندگی، معیشت و نیازهای اقشار مختلف مردم در برابر مشکلات و سختی‌ها و تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان برنامه مدونی تدوین و اجرا شود چرا که بدون برنامه اجرایی اصولی نمی‌توان در رابطه با اقتصاد مقاومتی به مؤفقیت رسید.

 

وی با بیان اینکه در این راستا نخبگان مسؤولیت سنگینی دارند، تصریح کرد: باید نخبگان با ورود به حوزه آموزش و پرورش و آسیب‌شناسی برنامه‌ها، طرح‌های مناسب و سازنده‌ای را طراحی کنند تا با اجرای این طرح‌ها، زمینه‌های رشد و کمال فرزندان این سرزمین فراهم شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع با تربیت نسلی اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی در نهاد آموزش و پرورش می‌توان در آینده شاهد جامعه‌ای مقتدر و شکوفا در همه بخش‌های ایران اسلامی بود./9314/202/ب1

ارسال نظرات