۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۶۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم دوری از فعالیت‌های شعاری و نمایشی در حیطه اقتصاد مقاومتی، گفت: باید با اقدام عملی در این زمینه، اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه ایران تبدیل شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران کل منابع طبيعي و دامپزشکي استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دامپزشکی استان، با اشاره به رسالت همگانی برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: شکوفایی اقتصادی و مقاوم شدن اقتصاد ایران اسلامی نیازمند اقدام و عمل همه مردم، مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی در حیطه اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز با همین هدف بر اقدام و عمل در این بخش تأکید کرده‌اند، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی افزون بر شکوفایی و توسعه اقتصادی در کشور، ایران اسلامی را در برابر تکانه‌های بین‌المللی و اقدامات دشمنان و دنیای استکبار بیمه و مصون می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اصلی برگرفته از اسلام و آموزه‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: درواقع جوهره دین مبین اسلام، مقاومت امت مسلمان در همه عرصه‌ها ازجمله در حوزه اقتصادی است.

 

به گفته وی شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در بطن دین مبین اسلام موجود بوده و در بسیاری از آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) بر قوی شدن و مقاوم شدن جامعه اسلامی در زمینه‌های مختلف تأکید شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند مسلمانان همواره وابسته و متکی به آن‌ها باقی بمانند، تصریح کرد: آن‌ها از طریق نفوذ فرهنگی و سیاسی برای از بین بردن استقلال جوامع اسلامی تلاش می‌کنند اما ما باید در مقابل این اقدامات و تلاش برای نفوذ فرهنگی و سیاسی مقاومت کرده و فرهنگ اصیل اسلامی را بیش از گذشته در جهان گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی سبب مقاوم شدن ایران اسلامی در حوزه اقتصادی و پس از آن سیاسی و فرهنگی می‌شود، اضافه کرد: به همین دلیل باید مسؤولان بخش‌های مختلف با اجرای برنامه‌های اصولی، برای مؤفقیت و مقاوم شدن کشور در بخش‌های مختلف تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی دستگاه‌ها بتوانند در پایان سال گزارش عملکرد مشخص ارائه دهند، افزود: با وجود اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی از چندین سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده بود متأسفانه در عرصه عمل در این زمینه اقدام ملموسی صورت نگرفت ازاین‌رو رهبری در شعار سال بر اقدام و عمل در این رابطه تأکید کردند.

 

وی با تأکید بر لزوم دوری از فعالیت‌های شعاری و نمایشی در حیطه اقتصاد مقاومتی، افزود: باید با اقدام عملی در این زمینه، اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه ایران تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای برنامه‌های اصولی است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از واردات کالاهای غیرضروری به کشور به شدت جلوگیری شده و کشور به سمتی پیش برود که میزان صادرات از واردات بیشتر شود که این مهم در سایه همت همه اقشار مردم و مسؤولان امکان‌پذیر است./9314/202/ب1

ارسال نظرات