۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۶۱۱
آیت ­الله علوی­ گرگانی:

وقت ­گذراندن در غیر از طلب علم، دور از شأن طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت ­الله علوی­ گرگانی با بیان اینکه طلاب باید از گذراندن وقت خود در پای تلویزیون و شب نشینی­ها پرهیز کنند، گفت: شب نشینی­ها و وقت­گذارنی­های بیهوده ما را به جایی نمی­رساند و وقت­گذرانی در غیر از طلب علم، دور از شأن طلبگی است.
آيت الله علوي گرگاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله سیدمحمدعلی علوی­گرگانی در دیدار جمعی از طلاب پاکستانی و هندوستانی، خاطرنشان کرد: ذات حق تعالیدر آیات قرآن به این نکته کرارا اشاره فرمودند که عمل بندگان من یکدست نیست، برخی مطیع فرمان ما بوده و دسته­ای دیگر متخلف از آن هستند.

 
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن فرمودند که ما وظیفه­مان را انجام می­دهیم و پیامبر فرستادیم و انبیایی را فرستاده­ایم تا مردم را راهنمایی کنند، اما برخی این را قبول نمی­کنند؛ چند میلیارد نفر در کره زمین زندگی می­کنند و در این میان چند درصد از مردم از خداوند متعال اطاعت می­کنند؟ خداوند می­فرماید عده کمی اطاعت می­کنند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: سرتاسر وجود ما از جانب خدا است، اما ما شاکر نیستیم؛ ای کاش خدا را می شناختیم؛ تمامی انبیای الهی به این خاطر فرستاده شده اند که بگویند خدایی هست و باید از او اطاعت کرد.
 
وی با تأکید پرداختن طلاب به علم و پرهیز از وقت گذارنی­های بیهوده، گفت: حضور در محضر بزرگان و مراجع، نشاندهنده این است که در راه دین هستید؛ اِسماً طلبه­شدن راحت است؛ طلبه­بودن حقیقی سخت است؛ امام راحل می­فرمودند که دعا کنید از طلبگی بیرون نرویم؛ خیال نکنید طلبگی کار راحتی است؛ وقت خود را در پای تلویزیون و شب نشینی و غیره نگذرانید، بلکه باید وقتتان را در طلب علم بگذانید؛ گذراندن وقت در غیر از طلب علم، دور از شأن طلبگی است و به دنبال علم باشید.
 
حضرت آیت­الله علوی­گرگانی افزود: روزی محمدتقی مجلسی(صاحب کتاب روضه­المتقین) فرزندش علامه محمدباقر مجلسی(صاحب بحار الانوار)را برای سحری خودردن صدا زدند؛ اما علامه گفت شما بخورید و من می­آیم؛ زمانی گذشت و دوباره پدر او را صدا زد و او پاسخ قبلی را تکرار کرد؛ صدای اذان بلند شد و پدر گفت چرا نیامدی سحری بخوری؟ گفت نتوانستم از پای علم بلند شوم؛ بعد نوشتند که ببینید ما این طوری علم آل محمد(ص) را حفظ کردیم؛ شب نشینی­ها و وقت­گذارنی­های بیهوده ما را به جایی نمی­رساند./822/پ202/ج1
ارسال نظرات