۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۵۹۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

بانوان ایرانی با عملکرد خود الگوی زن اسلامی را به جهانیان معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان، گفت: بانوان ایرانی باید با عملکرد خود الگوی زن اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.
آيت الله طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان بر لزوم توجه ویژه بانوان به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی سال ها مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری بوده اما از آن جایی که هنوز تا رسیدن به نقطه هدف فاصله زیادی وجود دارد و اقدامات درخور و شایسته ای صورت نگرفت، ایشان سال 1395 را سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کردند.

 

وی از زنان به عنوان گردانندگان اصلی چرخه اقتصادی یاد کرد و گفت: نحوه عملکرد و تربیت یک مادر است که اقتصاد خانواده را به عنوان کوچک ترین واحد اجتماعی در کشور رقم می زند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: تأکید حضرت آقا بر اقتصاد مقاومتی از آن جهت است که اگر کشوری بخواهد استقلال سیاسی داشته باشد باید از نظر اقتصادی روی پای خود بایستد و در این شرایط بهترین راه اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: حضرت علی (ع) معتقدند که فقر انسان را به کفر می کشد، اما با تعمیم آن به جامعه فقر وابستگی و سلطه بیگانگان را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با اشاره به آیه 29 سوره فتح داشتن استقلال را از نشانه های مؤمن دانست و گفت: در این آیه می خوانیم؛ محمد (ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر (و) با همدیگر مهربانند آنان را در رکوع و سجود مى‏بینى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت (مشخصه) آنان بر اثر سجود در چهره‏هایشان است این صفت ایشان است در تورات و مثل آنها در انجیل چون کشته‏اى است که جوانه خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه‏هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از (انبوهى) آنان (خدا) کافران را به خشم دراندازد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در این آیه مثل مؤمنان در انجیل را مانند دانه هایی می داند که سریع شد می کنند و بر ساقه های ستبر خود می ایستند از این رو این که رهبر معظم انقلاب بر ایستادن روی پای خود تأکید دارند ریشه قرآنی دارد.

 

وی تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی کاری که زنان کردند، مردها نکردند، از این رو در جنگ فرهنگی نیز مهم ترین و اصلی ترین نقش بر عهده زنان است.

 

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: این که در کشورهای دیگر از ورود بانوان محجبه به مراکز دولتی و دانشگاه ها خودداری می کنند، برای این است که می دانند زن مسلمان دارای عزت و کرامت است و از توانایی های بالایی برخوردار است، بنابراین این منع به دلیل ترس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از مشاورین فرمانداران خواست برای پر کردن اوقات بانوان در شهرستان ها و روستاها تدبیری بیندیشند و از این ظرفیت عظیم انسانی استفاده کنند.

 

وی اذعان داشت: زن باید با حفظ کرامت و شخصیت خود وارد عرصه کار شود، اما متأسفانه برخی خانم ها با پذیرفتن کارهایی نامناسب، شأن و شخصیت خود را زیر سؤال می برند.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد به روایتی از امیرمؤمنان (ع) اشاره کرد و گفت: کسی که با دست رنج خود زندگی اش را اداره کند در صف انبیا قرار داد، بنابراین به دلیل محدود بودن کارها و پست های دولتی و اداری باید از ذوق و سلیقه بانوان در ایجاد اشتغال های خانگی و کارگاه های هنری بهره برد.

 

در ابتدای این دیدار سهیلا اثنی عشران، مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اصفهان، بانوان را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و گفت: نقش زن در مدیریت اقتصادی خانواده اساسی است و از طرفی تربیت نسلی مقاوم و تاب آور بر عهده مادران این سرزمین است.

 

وی عدالت جنسیتی و توجه به سلامت را از جمله مطالبات بانوان این استان برشمرد و گفت: اسراف و تبذیر و تجمل گرایی در شأن یک بانوی مسلمان ایرانی نیست و امیدواریم در سالی که مزین به نام " اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل " است، بانوان اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهند./1305/202/ب1

ارسال نظرات