۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۵۵۱
امام جمعه شهرستان ماکو:

اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار عملی نمی شود/ نقش خطیر رسانه ها در تحقق شعار سال

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ماکو گفت: رسانه ها با زیر ذره بین قرار دادن مسائل، از لحاظ تشویق و توصیه بر حق ملت می‌توانند نقش مؤثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه شهرستان ماکو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند با حرف و شعار، اقتصاد مقاومتی عملی نمی‌شود.


وی با بیان اینکه هر ساله راهکارهای کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری به صورت شعار سال تنظیم می شود، افزود: آنچه که نسخه شفا بخش این شعارها است، این است که باید فعالیت‌های ما در هر زمینه ای اقدام گرایانه و عمل گرایانه باشد و صرف با نصب بنر و پوستر و این قبیل مسائل به جایی نخواهیم رسید.


حجت الاسلام رنجبری در رابطه با اصول اقتصاد مقاومتی، گفت: اصول کلی سیاست های نظام را رهبر معظم انقلاب تبیین فرموده‌اند و در فعالیت‌های  مختلف و برای اقشار و نهادها و وزارتخانه های مختلف تنظیم شده است.


امام جمعه شهرستان ماکو جوهره این فعالیت ها را دانش بنیان عنوان کرد و افزود: اصول اقتصاد مقاومتی بر اساس تولیدات داخلی و کیفیت بالای آنها و همچنین اعتماد بر داشته ها و سرمایه های داخلی استوار است.


وی همت و عزم دولت برای تحقق راهبرد رهبر معظم انقلاب را خواستار شد و اظهار داشت: دولت بایستی با برنامه ریزی و قانون‌گذاری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته و برای رفع موانع و اجرای مطلوب آن اقدام کند.


حجت الاسلام رنجبری درباره عملکرد مسؤولان کشور درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: مسؤولان و دولتمردان باید دست به دست هم دهند تا چرخ تولید بچرخد و در زمینه اقدام و عمل جهشی را داشته باشیم.


رییس حوزه های علمیه ماکو درباره وظیفه رسانه ها در قبال شعار امسال، گفت: رسانه ها از این لحاظ که همه مسائل را زیر ذره بین قرار می دهند می‌توانند با توصیه و تشویق مردم در جهت تحقق این شعار تأثیر بسزایی داشته باشند./936/302/ب2

ارسال نظرات