۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۴۲۸
آهنگران در گفت‌وگو با رسا:

فرهنگ عاشورا و مهدویت مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آهنگران افزایش هجمه‌های دشمن با ابزار رسانه را طبلی توخالی خواند و گفت: می‌توان از فرهنگ عاشورا و آرمان‌های مهدویت به عنوان مهم‌ترین ابزار مسلمانان برای مقابله با این هجمه بهره برد.
صادق آهنگران

صادق آهنگران عضو هیأت امنای هیات رزمندگان اسلام کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه بهای سنگینی برای تقویت ارزشهای نظام در گذشته پرداخت شده، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با بهره گیری و استعانت از مولفه های باورهای اعتقادی که فرهنگ عاشورا از اهم این مولفه‌هاست توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

 

وی در ادامه، نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در زمان خفقان پهلوی را از دستاورد و برکات بزرگ انقلاب اسلامی دانست.

 

عضو هیأت امنای هیات رزمندگان اسلام کشور، پاسداری از فرهنگ عاشورا را نیازمند توجه و پرداختن به فلسفه قیام امام حسین(ع) و سرلوحه قرار دادن اهداف رهروان فرهنگ عاشورا دانست.

 

آهنگران، انتقال صحیح فرهنگ عاشورا را از ویژگی مهم مداحان و مدیحه سرایان در زمان خفقان طاغوتی عنوان کرد و گفت: در آن شرایط، مداحان از هر فرصتی هر چند محدود برای تبیین و نهادینه کردن اندیشه‌ها و گفتمان‌های امام راحل استفاده می‌کردند بنابراین ضروری است تا در زمان کنونی نیز این مولفه به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورا را فرا گرفته و با استفاده از محتویات این فرهنگ ناب، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در وجود خود تقویت کردند.

 

عضو هیأت امنای هیات رزمندگان اسلام کشور در ادامه، برجسته شدن نقش ولایت فقیه را از دستاورد تقویت ظلم ستیزی دانست که منجر به پیروزی انقلاب اسلام ناب محمدی شد.

 

آهنگران، افزایش هجمه‌های دشمن با ابزار رسانه را همچون طبلی توخالی خواند و تصریح‌کرد: می‌توان از فرهنگ عاشورا و آرمان‌های مهدویت به عنوان مهم‌ترین ابزار در اختیار مسلمانان برای مقابله با این طبل توخالی بهترین استفاده را برد.

 

وی، تقویت ارزش‌های موثر در به ثمر رسیدن درخت انقلاب را توجه به داشته‌های درونی دانست و بر جدیت پرداختن به  تقویت باورهای اعتقادی و توجه به رهروان فرهنگ عاشورا برای حفظ و نهادینه شدن بیش از پیش این فرهنگ ناب در جامعه تاکید کرد.

 

مداح برجسته کشوری در بخش دیگری از سخنان خود از جنگ تحمیلی و جنگ نرم به عنوان مشکلاتی یاد کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دامنگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این شرایط حساس تبیین اهداف فرهنگ عاشورا و انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده باید با اهتمام بیشتری محقق شود، گفت: حضور پرشور و مشتاقانه مردم در 8 سال دفاع مقدس به عنوان تجلی فرهنگ عاشورا از مصادیق ارتقای این فرهنگ است.

 

آهنگران در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اذعان ‌داشت: ارزش و اعتبار این مراسم کمتر از خود شهادت نیست./851/302/ب1

ارسال نظرات