۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۴۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج رفتارهایی چون قناعت، صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر در تحقق شعار سال مؤثر است، گفت: در این راستا روحانیان و ائمه جماعات وظیفه دارند راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.
حجت الاسلام خادمي- مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان و ائمه جماعات مساجد، با تأکید بر نقش‌آفرینی همه اقشار مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال، اظهار کرد: همه باید نقش و رسالت خود برای اقدام عملی درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی را به خوبی ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با عزت نفس انسان رابطه مستقیمی دارد، افزود: انسان به صورت فطری دارای عزت نفس است و اگر در فراز و فرودهای زندگی این طبع بلند و عزت نفس او حفظ شود می‌تواند در برابر مشکلات و آفات نیز مقاوم باشد اما اگر این عزت نفس شکسته شود با هر مشکلی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با یادآوری اینکه قرآن کریم نفس را مهم‌ترین سرمایه انسان دانسته است، تصریح کرد: بر این اساس اگر این روحیه باارزش در کشور نهادینه شود، پتانسیل‌های زیادی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور و تحقق شعار سال به وجود می‌آید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از راه‌های تقویت عزت نفس، داشتن قناعت است، افزود: قناعت در بلندهمتی، پالایش روح، عزت نفس، خردمندی و آگاهی، باورمندی به گذرا بودن دنیا، دوراندیشی و تعقل ریشه دارد که مجهز شدن به این صفت سبب ارتقای جایگاه دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه رضایت از خداوند، افزایش روحیه امید، صبر در برابر مصائب و رهایی از فقر و نداری از مهم‌ترین ثمرات قناعت به شمار می‌روند که شرایط پرتنش و اضطراب آور را از انسان دور کرده و فرد با توکل به باری تعالی به آرامش می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: تقویت قناعت در جامعه سبب می‌شود تا انسان‌ها از صفات ناپسندی چون حرص و طمع، خودخواهی، دل‌بسته بودن به امور دنیوی و دروغ و ریا دور شده و زندگی آن‌ها با آرامش روانی و معنوی همراه شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: روحانیان می‌توانند در تقویت این صفت در گروه‌های هدف نهاد تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی نقش‌آفرین باشند.

 

وی اضافه کرد: روحانیان مبلغ و ائمه جماعات می‌بایست با استفاده از فرصت نام‌گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استفاده کرده و برای تبدیل شدن این مهم به گفتمان عمومی در جامعه فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ترویج رفتارهایی چون قناعت، صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر در تحقق شعار سال مؤثر است، افزود: در این راستا روحانیان و ائمه جماعات وظیفه دارند راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به درستی در کشور اجرایی شود، گره مشکلات اقتصادی ایران باز شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی حکومت نمونه در سطح جهان خواهد شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات