۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۲۴۴۱۴
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد قزوین:

کمک به مستمندان در ماه رجب بسیار توصیه شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: یکى از کارهاى مهم و شایسته در ماه رجب، کمک به مستمندان بوده که در روایات به آن توصیه شده است.
حجت الاسلام عدالتي
حجت‌الاسلام حسین عدالتی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به فضایل ماه رجب پرداخت و گفت: ماه رجب، ماه پیوند بندگان با معبود و رسیدن به سرمنزل مقصود است.
 
وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های حرام است که در روایات برای آن فضایل زیادی ذکر شده است، افزود: باید قدر این ماه را که مقدمه‌ای برای ورود به شعبان المعظم و سپس ماه ضیافت الهی است، بدانیم.
 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین خاطرنشان کرد: افتخار شیعیان این است که لطف خداوند در ماه رجب شامل حالشان شده و می‌توانند از مقربان درگاه حق تعالی باشند.
 
حجت‌الاسلام عدالتی با اشاره به کلام معصومین و تأکید بزرگان دین بر فضلیت ماه رجب، تصریح کرد: ماه رجب، ماه بزرگى است که در آن پاداش حسنات چندبرابر است و گناهان آدمى در آن آمرزیده مى‏شود. کسى که یک روز در ماه رجب روزه بگیرد، آتش جهنّم به اندازه یک صد سال از او فاصله مى‏گیرد، و کسى که سه روز روزه بگیرد، بهشت براى او واجب مى‏شود.
 
وی ضافه کرد: حضرت امام صادق(ع) نیز مى‌فرماید که در روز قیامت، منادى الهى فریاد زند «أین الرجبیّون؟»؛ کجایند آنانکه ماه رجب را گرامى داشتند و از آن، بهره ها بردند؟ از آن انبوه جمعیت، گروهى برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن کند. بر سر آنان تاج هاى شاهى که مرصّع به درّ و یاقوت است، قرار دارد و در طرف راست هرنفر از آنان هزار فرشته، در سمت چپ نیز هزار فرشته به او کرامت و تعظیم الهى را تبریک گویند.
 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در ادامه بیان کرد: یکى از کارهاى مهم و شایسته در ماه رجب، کمک به مستمندان بوده که در روایات به آن توصیه شده است و در کنار این کار پسندیده نباید از اعمال مستحبی که در ماه وارد شده است غافل شویم.
 
این مسؤول با بیان اینکه ماه رجب بهار راز و نیاز و عبادت، موسم خضوع و خشوع به درگاه الهى است، تأکید کرد: در این ماه بر استغفار بسیار تأکید شده چرا که ماه رجب ماه مهمانی اختصاصی خداست و خداوند بندگان خود را مورد آمرزش و رحمت قرار می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام عدالتی در پایان گفت: گرچه تمام ماه رجب، نزد خداوند و معصومین(ع) عزیز و ارجمند است اما برخى از اوقات آن، فضیلت ویژه اى دارد؛ نخستین شب جمعه ماه رجب، داراى امتیاز بزرگی است. پیامبر اسلام(ص) مى فرمایند که از نخستین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید چراکه فرشتگان آن را «لیله الرغائب» مى نامند. وقتى یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته اى نیست مگر اینکه در کنار کعبه مشرف آید، آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید که فرشتگانم! هرچه خواهید از من بخواهید و فرشتگان گویند که بارالها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزى؛ خداوند متعال فرماید آمرزیدم./955/303/ب2
ارسال نظرات