۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۴۰۳
امام جمعه فاروج:

مسؤولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بخشی‌نگری را کنار بگذارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید مسؤولان بخشی‌نگری را کنار گذاشته و با نگاه جامع و اصولی در حوزه‌های فعالیتی خود برای تحقق شعار سال تلاش کنند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی در شعار سال جدید درواقع تلنگری به مسؤولان و مردم است.

 

وی با بیان اینکه انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی برای سال 95 از سوی رهبری نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت این مهم برای کشور و نظام اسلامی است، افزود: در این راستا باید همه مردم و مسؤولان بدانند که راه ‌حل مشکلات اقتصادی کشور نگاه به داخل بوده و در این بخش نباید چشم امید به خارج از کشور و دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: با وجود توافق هسته‌ای ایران و غرب و امضا شدن برجام، اکنون می‌بینیم که خلاف تصور برخی افراد که گمان می‌کردند این توافق‌ باغ سبزی را بر روی اقتصاد کشور می‌گشاید، حتی توافقنامه برجام نیز نتوانسته مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

 

وی اظهار کرد: ناتوانی برجام در رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم نشان می‌دهد که تنها راه برون‌رفت کشور از این مشکلات اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: البته در این راستا باید اقدامات عملی صورت گیرد زیرا اقتصاد مقاومتی با شعار دادن، تبلیغات و برگزاری سیمینار و همایش محقق نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر اینکه لازم است مسؤولان به صورت ویژه و با فعال کردن قرارگاه اقتصاد مقاومتی در این زمینه وارد عرصه عمل شوند، ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید مسؤولان بخشی‌نگری را کنار گذاشته و با نگاه جامع و اصولی در حوزه‌های فعالیتی خود برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

 

به گفته وی باید هر اقدامی که در حوزه کاری هر مسؤول و مدیری صورت می‌گیرد با نگاه و رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده و تأثیر آن اقدام بر تحقق شعار سال بررسی و سنجیده شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است موضوعاتی چون مبارزه با بیکاری، حمایت از تولید و توان داخلی، کارآفرینی، توجه بیشتر به مشاغل خانگی و صنایع دستی و این‌گونه موارد در دستور کار مسؤولان و مجریان امور قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر خروج مسؤولان از دایره وعده و شعار در مورد اقتصاد مقاومتی، افزود: باید در مقدمه تحقق شعار سال جلسات کارگروهی عملیاتی و نیازسنجی از سوی مسؤولان برگزار شده و طرح‌های مرتبط هر چه سریع‌تر اجرایی شوند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با بیان اینکه لازم است مسؤولان مقدمات و زمینه اقدام عملی از سوی مردم در مورد اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند، ادامه داد: درزمینه اجرای اقتصاد مقاومتی و زمینه‌سازی آن کم‌کاری‌هایی از سوی مسؤولان دیده می‌شود درحالی‌که مردم همانند همیشه در پای صحنه هستند.

 

امام جمعه فاروج گفت: مردم حضور و آمادگی خود برای اعتلای اسلام و نظام را بارها در عمل اثبات کرده‌اند و در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز اگر راه آن از سوی مسؤولان هموار شود، بدون شک شاهد حماسه اقتصادی خواهیم بود./9314/302/ب1

ارسال نظرات