۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۳۴۱

آیین تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری سال 95 و فعالان آزمون طرح حافظان قرآن کریم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری سال 95 و فعالان آزمون طرح حافظان قرآن کریم، عصر یکشنبه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام حسینی مقدم مدیر اداره اوقاف و امور خیریه استان قم و مسؤولان استانی و مبلغان در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با تقدیر از دست اندکاران سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح آرامش بهاری گفت: امسال نهادهای مختلفی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هلال احمر، سپاه پاسداران، شهرداری و هلال احمر فضای مناسبی برای پذیرایی از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) آماده کرده­اند.

 

وی در ادامه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود اشاره کرد و گفت: در گذشته امامزادگان در کشور وجود داشته­اند، اما از سوی حکومت­های مختلف به آنها بی­توجهی شده است، اما در نظام اسلامی امامزادگان با رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی احیا شده و به قطب فرهنگی هر شهر تبدیل شده­اند.

 

فعالیت بیش از 6 هزار مبلغ در طرح آرامش بهاری کشور

در بخش دیگر از این مراسم حجت الاسلام حسین مقدم گفت: در راستای تحقق امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعالیت­های مناسبی در سازمان اوقاف و امو خیریه کشور انجام گرفته است.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: طرح آرامش بهاری متناسب با ذائقه مخاطبان و زائران امامزادگان در سازمان طراحی و در راستای استفاده ظرفیت حضور مردم در امامزادگان در ارتقای فرهنگ جامعه انجام شده است.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که بیش از 6 هزار مبلغ در جوار امامزادگان و طرح آرامش بهاری در کشور فعالیت داشته­اند، گفت: روحانیان در غرفه‌هایی همچون مشاوره، کودک و نوجوان، ترویج قرآن خوانی؛ پاسخگویی به سؤالات شرعی، چند رسانه­ای و حجاب و عفاف به زائران امامزداگان ارائه خدمات می­کردند.

   

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: از شهر مدس قم هزار و 500 روحانی به سراسر کشور اعزام شدند که از 28 اسفند تا 13 فروردین به ارائه خدمات فرهنگی در  امام‌زادگان پرداختند.

  

حجت الاسلام حسینی مقدم ابراز کرد: در بقاع متبرکه استان قم بیش از 100 روحانی با تخصص‌های مختلف به امر تبلیغ در بین زئران و مجاوران پرداختند.

 

در پایان این مراسم اعضای برتر هیأت‌های امنای بقاع امام‌زادگان، خادمان برتر طرح آرامش بهاری و رسانه‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند./998/پ202/ی

ارسال نظرات