۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۲۷۰
حجت الاسلام سقای بی ریا:

دولت با استفاده از جوانان نخبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، کشور را از رکود خارج کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به افتخارات جوانان ایرانی در صنعت هسته‌ای و موشکی گفت: پیشرفت‌های جوانان ایرانی حیرت دشمنان را برانگیخته و آنان با تعجب و عصبانیت خاصی از آن سخن می‌گویند؛ این پیشرفت‌ها باید انگیزه‌ای برای دولت باشد که در زمینه‌های مختلف از جوانان نخبه و کارامد جهت طراحی و برنامه‌ریزی منسجم در قرارگاه اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و کشور را از رکود خارج کند..
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش چندین ساله دشمنان جمهوری اسلامی برای شکست دادن کشور اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن از راه اقتصاد وارد شده است و قصد دارد هم به اهداف خود دست یابد و هم ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارد.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دشمنان را مأیوس از نابود کردن انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل قصد دارند که ما را از هویت انقلابیمان برگردانند؛ با این هدف فشار اقتصادی و انواع و اقسام تحریم‌ها را تشدید می‌کنند.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا ادامه داد: دشمنان ما به علت عناد و دشمنی خود تحریم‌هایی را از ابتدای انقلاب به ملت اسلامی ما تحمیل کردند اما اکنون راه شکست انقلاب را تحریم‌های بی‌رحمانه یافته‌اند و به این طریق سعی دارند که کشور را فلج کنند.
 
وی با اشاره به سنگ اندازی دشمنان جمهوری اسلامی در مشکل آفرینی در ارتباط اقتصادی با جهان گفت: با سیستم موجود جهانی این مشکلات برای ما و مردمان وجود دارد و به ایران اسلامی تحمیل می‌شود.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: بعضی فکر می‌کردند که اگر ما کرنش و نرمش نشان دهیم به برد برد می‌رسیم؛ اینان فکر می‌کردند اگر ما در مسائل هسته‌ای کوتاه بیاییم دشمنان نیز راضی می‌شوند و کوتاه می‌آیند اما تجربه این مذاکرات چند ساله به همه ثابت کرد که هدف دشمن براندازی و تغییر هویت انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی را خلاف رویه و نظمی‌که خودشان برقرار کرده‌اند می‌دانند؛ این نظم ناعادلانه‌ای است که مستکبران سرور جهانیان و بقیه نوکران آن‌ها باشند؛ تجربه جهان سوم با آمریکا و غرب ثابت کرده است که آن‌ها خیرخواه مردم نیستند و رفاهی عاریه‌ای برای آن‌ها فراهم می‌کنند؛ مشکلاتشان را بصورت ریشه‌ای حل نمی‌کنند و در حقیقت مردم آن کشور را استعمار می‌کنند.
 
وی افزود: استعمارگران نفت و منابع خام ارزان را به نفع خود استحصال می‌کنند و چیز اندکی به کشورهای مطیع می‌دهند؛ کشورهایی که توانسته‌اند از کشورهای غربی استقلال پیدا کنند توانسته‌اند حقوق خود را استیفا کنند؛ انقلاب اسلامی قصد برچیدن چنین الگویی را دارد و گریز از چنگال استعمارگران را به مردم جهان تعلیم می‌دهد؛ مردم دنیا با این فرهنگ آشنا می‌شوند که ما می‌توانیم بدون اتکا به غرب و شرق کار خود را انجام دهیم.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به پیچیده‌تر شدن نقشه دشمنان اسلام ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه ملت توانسته‌اند کشور را از موانع مختلف عبور داده و راه سعادتش را هموار کنند؛ در مسأله موشکی هم سخن رهبر معظم انقلاب سخنی حکیمانه و ارزشمند بود که فرمودند کشورهای دیگر هیچ یک قدرت موشکی خود را کنار نگذاشته‌اند و به استناد همین قدرت است که فخر فروشی و آقایی می‌کنند؛ اگر تمام قدرت‌های دنیا تمام موشک‌های خود را کنار گذاشته و معدوم می‌کردند ما هم این کار را می‌کردیم.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره دوباره به سخنان چند ساله رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی اصطلاحی جدید است که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند، این تعبیر در جای دیگری از دنیا وجود نداشته است؛ البته اصطلاحاتی مانند اقتصاد ریاضتی و مانند آن وجود داشته است که از لحاظ معنا با اصطلاح اقتصاد مقاومتی متفاوت است.
 
وی ادامه داد: معنای اقتصاد مقاوتی به دست آوردن توان بالای اقتصادی و بدون اتکا به خارج البته نه به معنی عدم تعامل با بیرون است؛ در این نوع اقتصاد باید به داخل مرزها توجه داشت؛ استفاده از نیروهای داخل با اقتصادی مقاوم، تنومند و ستبری است که با هیچ سیاستی از خارج از کشور و هیچ فشاری به آن ضربه‌ای وارد نشود.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با ابراز تأسف از اولویت‌های دولت در پرداختن به مسائل مختلف گفت: دولت مذاکرات هسته‌ای را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است اما تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مطالبه‌گری تمام عیار در این عرصه را نشان می‌دهد؛ مردم در صحنه‌اند اما کسانی که می‌توانند جاده را صاف کنند و اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند مسؤولان اجرایی کشور هستند.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران، معادن، نیروی انسانی و تکنولوژی در اختیار کشور گفت: ایران می‌تواند از انرژی و تکنولوژی خود در مسیر اقتصاد دانش بنیان گام بردارد و به صورت بومی رشد کند.
 
وی از صادرات بی‌رویه مواد خام از کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: نود درصد صادرات کشور مواد خامی است که کشورهای دیگر با فراوری آنها پنجاه تا صد برابر قیمت آن را در فاصله زمانی کوتاهی به دست می‌آورند؛ جوانان و دانشمندان ما آماده چنین کارهایی هستند و این سود از دست رفته می‌تواند عاید مردم کشور خودمان شود.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به افتخارات جوانان ایرانی در صنعت هسته‌ای و موشکی ابراز داشت: پیشرفت‌های جوانان ایرانی حیرت دشمنان را برانگیخته و آنان با تعجب و عصبانیت خاصی از آن سخن می‌گویند؛ این پیشرفت‌ها باید انگیزه‌ای برای دولت باشد که در زمینه‌های مختلف از جوانان نخبه و کارامد جهت طراحی و برنامه‌ریزی منسجم در قرارگاه اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و کشور را از رکود خارج کند.
 
حجت الاسلام سقای بی‌ریا ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید به برنامه، طرح، پروژه تبدیل شود و در حالی که مردم هم در صحنه هستند و زمینه‌های دینی و الهی فعالان اقتصادی ما را نسبت به فعالان اقتصادی دیگر کشورها از سلامت نسبی بیشتری برخوردار کرده است در راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و کاری نکنند که روزگار برای مردم ملال آور شود./836/ت302/ج1
ارسال نظرات