۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۱۶۳
رییس اداره تبلیغات تربت حیدریه خبر داد؛

آمادگی 50 مسجد تربت حیدریه برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: امسال 50 مسجد در سطح شهرستان تربت حیدریه و رشتخوار آماده برگزاری مراسم معنوی و پر فیض اعتکاف است.
مراسم اعتکاف

حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف از روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) آغاز می شود و متقاضیان حضور در این مراسم می توانند از امروز  به محل های تعیین شده مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد: چهار مسجد در سطح شهر تربت حیدریه شامل؛ مسجد جامع، مهدیه در میدان شهدا، مسجد امام خمینی(ره) واقع در جنب بی بی حسنیه و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در رضا شهر با ظرفیت حدود دو هزار نفر پذیرای خواهران و برادران معتکف خواهند بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 3 هزار و 500 نفر در اعتکاف حضور یافتند، تصریح کرد:  امسال پیش بینی می کنیم بالغ بر 4 هزار نفر در سطح شهرستانهای تربت حیدریه و رشتخوار در مراسم معنوی اعتکاف حضور یابند اما با توجه به محدودیت مکانی برای خواهران در مسجد جامع که سقف آن 500 نفر می باشد، در صورت تکمیل ظرفیت این مکان، مابقی خواهران به مسجد مهدیه و سایر مسجدها مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام فاطمیان اقامه نماز‌های پنج‌گانه به جماعت، دعا و مناجات، پرسش و پاسخ دینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، محفل انس با قرآن، مدیحه‌سرایی و عزاداری را بخشی از برنامه های اعتکاف در مساجد و حسینیه ها عنوان کرد و یادآور شد:  ایام البیض فرصت مغتنمی است تا انسانها مراحل رشد و رسیدن به کمال و بندگی خداوند را در مسیری هموارتر طی کنند./864/303/ب3

ارسال نظرات