۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۴۱۳۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

اعتکاف در خودسازی و کسب فضایل معنوی مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: اعتکاف عبادت اجتماعی محسوب می‌شود و اثرات فوق العاده ای در خودسازی افراد شرکت کننده در این مراسم دارد.
اعتکاف

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با آثار اعتکاف در جامعه، گفت: اعتکاف عبادتی است که به صورت اجتماعی در بین مردم انجام می‌شود؛ گرچه اعتکاف هر فرد مخصوص خود اوست ولی چون در اجتماع انجام می‌شود و به عبارتی عبادت اجتماعی محسوب می‌شود، اثرات فوق العاده ای در خودسازی افراد شرکت کننده در این مراسم دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره اهمیت و جایگاه اعتکاف برای جوانان، اظهار داشت: خوشبختانه در این سال‌ها جوانان از این مراسم استقبال زیادی کرده‌اند و در این سه روز با خود خلوت کرده و به مناجات خالصانه با پروردگار منان مشغول می‌شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوره جوانی، یکی از بهترین دوران برای خودسازی است، افزود: اعتکاف فرصتی است که جوانان می‌توانند آن را غنیمت بشمارند و کم و کاستی‌های عبادات خود را جبران کنند و با بهره گیری از فضایل این مراسم که تأثیر زیادی در پاک کردن روح از آلودگی‌های نفس دارد، به درجات معنوی دست یابند.

 

اصغری در خصوص آداب این مراسم ابراز داشت: افزون بر رعایت آداب معاشرت اجتماعی اعتکاف، که در آن جوانان بهتر است مراعات حال افراد مسن را کنند، افراد متقاضی برای شرکت در این مراسم باید قبل از اذان صبح روز سیزدهم رجب و از شب قبل در مسجد حضور یابند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در روز اول، اعتکاف آنها شکسته شود اشکالی ندارد؛ ولی در روز دوم وسوم نمی‌توانند اعتکاف را بشکنند و می‌بایست در مسجد بمانند و به جز در موارد خاص نمی‌توانند از مسجد خارج شوند.

 


مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در رابطه با تاثیر انقلاب اسلامی در رشد مسائل دینی و اجتماعی مثل اعتکاف، تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتکاف یک امر دولتی و اجتماعی است، به برکت اقدامات انقلاب اسلامی و با افزایش آگاهی‌های مردم نسبت به مسائل عبادی، استقبال از این مراسم هر سال بیشتر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به جوانان این است که حتما از این فرصت معنوی استفاده کرده چرا که این فرصت زمان بسیار مناسبی برای خودسازی و کسب فضایل معنوی است./966/302/ب1

ارسال نظرات