۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۱۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی:

ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام و ولایت فقیه از مؤلفه‌های حوزه انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که برخاسته از متن دین و حاصل تلاش فقیهان است، از مؤلفه‌های حوزه کارآمد و انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمين مصباح عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی مدیر جدید حوزه علمیه خراسان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای علمی حوزه علمیه خراسان که در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه اصلی حوزه‌های علمیه در تداوم بخشیدن به حرکت علمی و دینی، حضور در جامعه و پاسخ به سوالات و شبهات و جلوگیری از انحرافات الحادی بوده است.

 

وی تصریح کرد: ویژگی‌ اصلی حوزه علمیه در چند مؤلفه‌ از جمله داشتن نظام جامع آموزش علمی، هدفمند، زماندار، باکیفیت و هدف بخش برای تمام فصول جامعه بوده تا به تمامی نیازها پاسخ داده شود و زمینه حضور ده‌ها نظریه پرداز و صدها پژوهشگر فراهم شود.

 


مدیر حوزه علمیه خراسان دومین مؤلفه را حرکت متناسب با شرایط جامعه و پاسخگویی به حوادث واقع و توقف نداشتن در ایستگاه گذشته دانست و افزود: ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که برخاسته از متن دین و حاصل تلاش فقیهان بزرگی چون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، شهید مطهری و شهید بهشتی است سومین مولفه حوزه کارآمد و انقلابی است.

 


وی ادامه داد: در این زمینه رصد مسائل مربوطه، تحقیق عالمانه، پاسخ کارشناسانه و تربیت نیروی مورد نیاز اهمیت بسیاری دارد.

 


حجت الاسلام والمسلمین عاملی تعمیق و ارتقای کیفیت و در نتیجه انتخاب مسیر مجتهدپروری، ارتقای سطح علوم عقلی، ارتقای فهم سیاسی و اجتماعی و داشتن ملاک تشخیص حق از باطل و شناخت جریان های انحرافی را از مولفه های مورد نیاز در حوزه علمیه دانست و افزود: ارتقای سطح اخلاق که ضامن اصلی تحقق همه انتظارات در حوزه است از دیگر مولفه ها می باشد.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید انقلابی بیندیشیم و انقلابی عمل کنیم و با توکل و اخلاص و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، ادامه دهنده راه امام(ره) و شهدا باشیم.

 

خاطرنشان می شود مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای حوزه علمیه خراسان صبح امروز با حضور علما، اساتید و طلاب در محل تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد./859/202/ب1

ارسال نظرات