۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۱۱۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

مجمع نمایندگان طلاب به دنبال برطرف کردن دغدغه رهبری نسبت به حفظ روحیه انقلابی در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم از بین رفتن روحیه انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه را خطری جدی توصیف کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب از ابتدای سال شمسی به طور جدی به دنبال ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام علي قرباني

حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هشدار رهبر معظم انقلاب درباره حفظ روحیه انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه را مسبوق به سابقه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با مجمع نمایندگان طلاب حتی از فاصله زیاد بین این دیدار و دیدار قبلی گله کردند؛ این فاصله دو دیدار خود نشان از نوعی سکولار در حوزه‌های علمیه است که نخبگان حوزه با فاصله زمانی طولانی به دیدار رهبری می‌روند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: کوتاهی در دیدار با رهبر معظم انقلاب از ناحیه ایشان نبوده است و در دیدار خود با تعریض و کنایه فرمودند که از دیدار قبلی ما خیلی می‌گذرد.

 

حجت الاسلام قربانی اظهار داشت: هیأت رییسه مجمع نمایندگان پس از این دیدار در رویکردی متفاوت از شروع سال جدید شمسی با جدیت تمام به دنبال برطرف کردن دغدغه رهبر معظم انقلاب در حفظ روحیه انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه است.

 

وی افزود: از بین رفتن روحیه انقلابی‌گری در حوزویان خطری جدی است که هر چند متأسفانه برخی از بزرگان حوزه در آن مؤثر هستند اما مجمع نمایندگان طلاب به دنبال آن هستند که یک خانه‌تکانی در حوزه‌های علمیه انجام دهد و وضعیت آن را بهبود بخشد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ابراز داشت: خانه‌تکانی در مجمع اساتید حوزه و برخی نهادهای حوزوی باعث خواهد شد که این مجامع از حالت سنتی خود خارج شوند و اعضای جدیدی را عضو گیری کنند؛ این مجامع باید در حد گسترده‌تری باشند و به سی تا چهل نفر بسنده نکنند؛ رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند که باید پانصد استاد انقلابی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به روحیه‌ای که در نمایندگان طلاب در مجمع نمایندگان ایجاد شده است، گفت: همه نمایندگان به دنبال این هستند که هر چه سریع‌تر و با قوت بیشتر به دنبال منویات رهبری باشند و به هر وسیله ممکن تحولی را در حوزه‌های علمیه به وجود بیاورند./836/ت303/ج1

ارسال نظرات