۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۸۷۵
مدیر مدرسه علمیه نور الزهرا خبر داد؛

تبلیغات دینی با حضور بانوان طلبه در فضاهای مجازی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) گفت: با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی، بانوان طلبه می‌توانند حتی در خانه از طریق وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف، در زمینه علوم دینی و حوزوی تبلیغات مجازی داشته باشند.
مدرسه علميه نورالزهرا(س) خواهران

زهرا صفرعلیان، مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: در حال حاضر یکی از ضروریات جامعه اسلامی ما این است که قشر بانوان در مسائل علمی، اعتقادی و فرهنگی جامعه حضور فعال و حتی تأثیرگزار داشته باشند؛ از این رو با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی، این بانوان می‌توانند حتی در خانه از طریق وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف، در زمینه علوم دینی و حوزوی تبلیغات مجازی داشته باشند.

 

وی در ادامه افزود: بانوان طلبه با تسلط به زبان کشورهای دیگر می‌توانند با مردم آن کشورها ارتباط داشته و پاسخگوی سؤالات، رفع شبهات، معرفی اسلام و تشیع از طریق فضاهای مجازی باشند و معلومات خود را از این طریق انتقال داده و به اشتراک بگذارند.

 

صفرعلیان ابراز داشت: امروزه، گستردگی اینترنت و فضاهای مجازی ضرورت بیشتری را سبب می‌شود تا ما باورها و اعتقادات دینی خود را با استدلال از منابع معتبری مثل مدارس و حوزه‌های علمیه که منبع و منشا انتشار معارف دینی و قرآنی اهل بیت(ع) هستند، به دست آورده و انشاءالله بتوانیم هرچه بیشتر تاثیرات آن را در زندگی افراد و خانواده ها و جوامع ببینیم.

 

صفرعلیان در رابطه با اهمیت کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: بانوان طلبه در زمینه آموزش می‌توانند با ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه، در مقاطع بالاتر به تدریس طلاب مقاطع پایین‌تر مشغول باشند؛ خوشبختانه در مدرسه علمیه نورالزهرا(س) این امکان را فراهم کردیم که طلاب به عنوان تدریس‌یار در کنار اساتید قرار بگیرند.

 

وی اظهار داشت: فراهم آوری زمینه تدریس‌یاری در این مدرسه سبب شده که بانوان طلبه به این طریق بتوانند از تجارب اساتید استفاده کرده، ارتباط گیری و مهارت‌های تدریس را با یاری آنها کسب ‌کنند؛ در مباحثات سرکلاس سوال طرح کنند، پاسخگوی سوالات و اشکالات طلاب باشند، در صورت نیاز، مجدداً درس را ارائه دهند و پس از کسب مهارت‌های استادی بعد از ارزیابی نهایی، مجوز تدریس بگیرند؛ علاوه بر این می‌توانند جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و شرکت در کنکور آمادگی لازم را پیدا کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) در ادامه تاکید داشت: در زمینه پژوهش، فرصت‌های بسیاری وجود دارد و طلبه‌هایی که به حیطه پژوهش، روش تحقیق و مقاله نویسی علاقه مند باشند، می‌توانند در پژوهشکده‌هایی که هر کدام از مدارس توسط هیئت امنا معرفی می‌کنند، مراجعه کرده و همکاری داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه در زمینه های فرهنگی، فضای فعالیت بسیار آماده است، تصریح کرد: بانوان طلبه با یادگیری علوم قرآنی نظیر مفاهیم، تفسیر، ترجمه و تجوید می‌توانند بعد از گرفتن مدارک این دوره‌ها، کلاس‌های شخصی در مساجد، حسینیه‌ها، کانون‌های فرهنگی، تبلیغی و حتی منازل برپا کنند.

 

صفرعلیان در ادامه اظهار داشت: این بانوان همچنین می‌توانند وارد آموزش و پرورش شده و در مدارس به عنوان امام مبین، با دانش آموزان گپ‌و‌گفت و نشست‌های صمیمی برای ارتباط گیری برقرار کرده و در کلاس‌های دین و زندگی و قرآن به عنوان نیروی علمی و فرهنگی فعالیت داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند بعد از گزراندن دوره مشاوره و گرفتن مدرک رسمی، به عنوان مشاور مذهبی فعالیت داشته، همچنین در نمایشگاه ‌های کتاب و قرآن از آنها دعوت می‌شود تا در این محافل به عنوان مشاور به طور رسمی شرکت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) افزود: این بانوان می‌توانند در زمینه تالیف کتاب، فعالیت‌های هنری و ایده های پیشنهادی، مثل فلش کارت برای امر به معروف و نهی از منکر، همکاری کنند.

 

صفرعلیان در اشاره به نقاط قوت مدرسه علمیه نورالزهرا(س) گفت: جوان بودن کادر حوزه و انتخاب نیروهای حوزه از بین فارغ التحصیلان و به کار گیری آنها در بخش‌های مختلف مدرسه، شور و نشاط فوق العاده ای را در این مدرسه به وجود آورده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در بحث تبلیغ و در کارگاه‌های مختلف، از نیروهای فارغ التحصیلی که در این زمینه علاقه مند به رشد و پیشرفت بوده اند، استفاده کرده‌ایم تا بتوانند سایر طلبه ها را نیز آموزش و رشد دهند.‌ 

 

زهرا صفرعلیان در رابطه با ظرفیت و شرایط پذیرش این مدرسه، ابراز داشت: پذیرش متقاضیان به دو صورت حضوری تمام وقت و حضوری پاره وقت که هر کلاس تقریبا 25 نفر است، انجام می‌شود؛ از این رو در سامانه چند برابر ظرفیت ثبت‌نام می‌کنیم و از بین مصاحبه شوندگان بر حسب امتیاز بالا، 25 نفر اول برای هر کلاس جهت تحصیل به این مدرسه دعوت می‌شوند، همچنین زمان ثبت نام تا پایان فروردین ماه 95 ادامه دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) تأکید کرد: در این مدرسه برنامه‌های مختلفی نظیر مسابقات کتاب‌خوانی و ورزشی اجرا می‌کنیم که به تناسب آن به برندگان هدایایی تعلق می‌گیرد؛ همچینین به معدل‌های بالا در هر پایه جوایزی اهدا گردیده و در تعطیلات، اردوهای زیارتی مثل سفر به مشهد مقدس و قم نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

وی افزود: در این مدرسه صندوق قرض الحسنه‌ای تشکیل شده که طلاب و اساتید می‌توانند از آن استفاده کنند و سعی داریم از این محل برای هریک از طلاب سهمیه ای به عنوان وام در نظر بگیریم.

 

صفرعلیان در پایان خاطرنشان کرد: دعوت می‌کنیم از تمام بانوان جامعه که در موقعیت فعلی ایجاد شده در مدارس علمیه که شرایط سنی برای متقاضیان وجود ندارد و نسبت به سال‌های قبل شرایط برای ورود بسیار راحت‌تر شده است، برای تحصیل به این مدارس بیایند و با فضا و کتابخانه‌های این مدارس آشنا شوند، چرا که قطعاً با پایین آمدن سن افرادی که مشتاق فراگیری علوم دینی و قرآنی هستند، فضای متفاوت و جذابی برای بسیاری از بانوان جهت فعالیت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به وجود خواهد آمد.

 

شایان ذکر است، مدرسه علمیه نورالزهرا(س) در سال 1378 تأسیس شده و محل فعلی آن بین رسالت و تهرانپارس واقع در خیابان فرجام است که انشالله قرار است با کمک خیرین به مکان دیگری انتقال یابد.

 

گفتنی است، مؤسس این مدرسه حجت الاسلام و المسلمین سید رضا فقیهی است./966/302/ب2

ارسال نظرات