۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۲۳۸۵۵
امام جمعه تنکابن:

تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه های داخلی امکان پذیر خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تنکابن به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه ها و داشته های داخلی امکان پذیر خواهد بود.
مدير حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه ها و داشته های داخلی امکان پذیر خواهد بود.

 

وی با بیان این که همه طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی در سال جدید باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی دنبال شود، افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال مسیر صحیح را برای دستگاه های اجرایی کشور مشخص کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: با افزایش هم افزایی دستگاه های اجرایی، ارتقای کارایی، پرهیز از اسراف، جلوگیری از موازی کاری و صرفه جویی در هزینه ها می توان زمینه را برای عملیاتی شدن شعار سال فراهم کرد.

 

حجت الاسلام پوراکبر اقتصاد را خط مقدم مبارزه ایران اسلامی با استکبار جهانی دانست و خاطر نشان کرد: باید اهرم فشار اقتصادی که در دست دشمن است را با اقتصاد مقاومتی خنثی کرد و از آرمان های نظام و شهدا دفاع کرد.

 

امام جمعه تنکابن، تقویت تولید ملی و ارتقای فرهنگ جهادی از مهم‌ترین راه‌های اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که راه حل مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

 

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که دولت باید با حمایت از تولید داخل زمینه خودکفایی آنها را فراهم کند، چون واردات بی رویه زمینه وابستگی ما به کشورهای غربی را فراهم می کند، ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است.

 

امام جمعه تنکابن با بیان این که تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم، ادامه داد: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به جایگاه اصلی اقتصاد در جهان، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب تحکیم پایه های اقتصادی کشورمان می شود، تصریح کرد: شوک های اقتصادی غرب نمی تواند موجب بحران در فضای اقتصادی کشورمان شود.

 

وی پیشرفت های عظیم کشور در 37 سال اخیر را غیر قابل باور برای دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: آنها تصور می کردند با تهدید و تحریم های خود می توانند قطار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی کاملاً از حرکت بازدارند، اما با ایستادگی و مقاومت مردم همچنین رهنمودهای ولی فقیه امروز نظام به یک الگوی ارزشمند در جهان تبدیل شده است.

 

امام جمعه تنکابن با بیان این که امروز مهم ترین دستاورد نظام اسلامی در سایه تحریم و تهدید، بومی سازی فناوری صلح آمیز هسته ای است، بیان داشت: ایران اسلامی امروز جزء چند کشور محدود در جهان است که به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یافته و این افتخار بسیار بزرگی برای ملت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی از متن و بطن اسلام و مبانی دینی ما است، تصریح کرد: نسخه های غربی و شرقی نمی تواند عامل پویایی و پیشرفت کشور باشد. 

 

وی بر ضرورت تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهر تاکید کرد و با بیان این که تحقق این امر مهم می تواند انقلاب را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کند، افزود: اقتصاد زمانی توسعه می یابد که رقابتی باشد اما متأسفانه اقتصاد کشور دولتی است و هیچ انگیزه ای برای رقابت وجود ندارد./950/202/ب1

ارسال نظرات