۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۷۵۵

تشریح ویژه برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در نیمه اول ماه رجب

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نیمه اول ماه رجب از سوی مدیر امور فرهنگی این آستان تشریح شد.
عباس سليمي

عباس سلیمی مدیر امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فضیلت ماه رجب، گفت: در کتاب من لایحضره‌الفقیه روایتی بدین شرح نقل شده است که رجب نام جویی است در بهشت، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است هر کس یک روز در این ماه روزه بدارد خداوند از آن جوی او را سیراب خواهد کرد.

 

مدیر امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه روایات متعددی در نام گذاری ماه رجب به نام حضرت علی(ع) وجود دارد، بیان داشت: حضرت علی(ع) ماه رجب را روزه می‌گرفت و می‌فرمود رجب ماه من است و شعبان ماه رسول خدا و ماه رمضان، ماه خدا است.

 

سلیمی با تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایام ماه رجب، گفت: جشن میلاد امام محمدباقر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام هاشمیان و مدیحه سرایی حمید رمضان‌پور و محمود تاری در شب و روز ولادت برگزار می‌شود.

 

وی افزود: همچنین قرائت زیارت جامعه کبیره از سوی مجتبی باقری و مرثیه سرایی احمد مالکیان در شب و روز شهادت امام هادی(ع) از دیگر ویژه برنامه‌های این آستان در ایام رجب است.

 

مدیر امور فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره ویژه برنامه لیلة‌الرغائب، ابراز کرد: 26 فروردین همزمان با لیلة‌الرغائب تلاوت قرآن از سوی قاری بین‌المللی داوود لاچینی و سخنرانی توسط حجت الاسلام سید محمد باقر علم الهدی و قرائت دعای کمیل از سوی اسدالله عرب سرخی در مصلی بزرگ این آستان برگزار می‌شود.

 

سلیمی ادامه داد: 29 فروردین همزمان با ولادت امام جواد(ع)، حجت الاسلام سید حمید میرباقری به سخنرانی پرداخته و مداحان محمد صادقی و سید محسن گرسوئی در شب و روز ولادت به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های 13 و 15 رجب همزمان با ولادت امیرمومنان علی(ع) و وفات حضرت زینب کبری(س)، اظهار داشت: چهارشنبه اول اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء جشن میلادی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر و مداحی سید علی رضوی برگزار می‌شود همچنین در روز ولادت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر حمید منتظر به مدیحه سرایی خواهد پرداخت.

 

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: از مومنان و شیفتگان اهل بیت(ع) دعوت می‌شود تا به منظور تعظیم از شعاعر الهی برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها حضور به هم رسانند./813/302/ب1

ارسال نظرات