۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۷۲۲
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

پیامبر اسلام و اهل بیت پیشگامان آموزش سلامتی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) پیشگامان آموزش سلامتی در جهان بشری بوده اند، همچنین در معارف اسلامی سلامتی نعمت بسیار بزرگ الهی است که باید قدر آن را دانست و از آن پاسداری نمود.
حجت الاسلام جواهريف عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جواهری، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با اشاره به 18 فرودین، روز جهانی بهداشت، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت(ع) پیشگامان آموزش سلامتی در جهان بشری بوده اند، همچنین در معارف اسلامی سلامتی نعمت بسیار بزرگ الهی است که باید قدر آن را دانست و از آن پاسداری کرد.

 

وی ادامه داد: شکر نعمت سلامتی لازم است و انجام تکالیف شرعی و رعایت مسؤولیت های فردی و اجتماعی، خدمت به نیازمندان و یاری بیماران و کمک به پیشگیری از بیماری ها در شکر نعمت سلامتی جای می گیرد.

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که روز سلامتی بهانه ای برای یادآوری گواراترین و بهترین نعمت که همین سلامتی است، می باشد، تصریح کرد: بنا به کلام امام علی(ع)، جامه‌ای زیباتر از سلامتی نیست؛ همچنین  سلامتی در این حدیث علوی، پاکی از عیب‌ها، گناهان و آسیب های روحی یعنی سلامت معنوی ورهایی ازدردها، بیماری ‌ها، آفات و آسیب‌های بدنی وجسمی می شود.

 

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به ارزش سلامت مادی و معنوی خاطر نشان کرد:  باید نعمت سلامتی و  رازهای دوام سلامتی راشناخت واز نعمت سلامتی حفاظت نمود.دراین راستا باید به سلامتی جسم وبدن وسلامتی روح ودین واخلاق هردو توجه داشت وملزومات هردو رافراهم ساخت./864/303/ب2

ارسال نظرات