۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۶۳۱
نماینده ولی فقیه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه:

نامگذاری سال، سدی برای جلوگیری از ضربه زدن به اسلام و نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال سعی می کنند تا سد و مانعی را برای جلوگیری از ضربه زدن به اسلام و نظام ایجاد کنند.
حجت الاسلام هاشمي هرمزگان

حجت الاسلام عبدالرضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم له با توجه به اهمیت موضوعات داخلی، منطقه ای و بین المللی برای چندین سال پیاپی، عنوانی را برای سال با هدف سوق دادن رویکرد نظام به آن سمت انتخاب می کنند.

 

وی، تقابل با برخوردهای دشمن و برون رفت از مشکلات احتمالی که دامن گیر نظام اسلامی می‌شود را از اهم فلسفه نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان بر اساس مسائل موجود در منطقه، تصمیم گیری کرده و اذهان مسؤولان، مردم و رویکرد فکری و عملیاتی نظام را به مدت یک سال به سمت و سوی شعار سال می کشانند.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال سعی می کنند تا سد و مانعی را برای جلوگیری از ضربه زدن به اسلام و نظام ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به تاکید معظم له در بیان 2 کلمه اقدام و عمل پس از اقتصاد مقاومتی، گفت: قرارگاه تاکتیکی اقتصاد مقاومتی باید ایجاد و همه تحت فرمان این قرارگاه حرکت کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی، اقتصاد مقاومتی را بهینه مصرف کردن معنا کرد و تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند افزایش تولیدات داخلی دانست و گفت: در راستای عدم وابستگی به دیگران باید اقتصاد کشور را از درون تقویت کرد و از اقتصاد تک محصولی خارج شد.

 

وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی علیرغم گذشت 2 سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: قطعا در این زمینه توفیقاتی حاصل نشده وگرنه معظم له با بیان شعار سال، پیام‌هایی را مبنی بر اقدام و عمل در این باره به مسؤولان نظام و مردم گوشزد نمی‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در ادامه ابراز داشت: ایشان با بیان مطالبه‌گری به حق مردم در پایان سال از مسؤولان مربوطه، راهکاری مناسب را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن شعار سال ارائه دادند.

 

وی گفت: شعار سال نباید در حد نصب چندین بنر در سطح شهرها خلاصه شود، زیرا از این طریق توفیقی حاصل نشده و نمی‌شود، بنابراین باید بر اساس شعار سال حرکت و با ایجاد اشتغال برای جوانان بخش اعظم منویات رهبر معظم انقلاب را محقق کرد.

 

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: دلایلی که رهبر معظم انقلاب برای انتخاب نام سال جاری با موضوع اقتصاد مقاومتی دارند دلایلی کاملا واضح و روشنی بوده و نیازی به تحلیل و تجزیه نیست.

 

وی با اشاره به موانع متعدد عدم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از موانع تحقق این نوع اقتصاد این است که ما همه خوب حرف می‌زنیم و شعار می‌دهیم اما خوب عمل نمی‌کنیم، به فرموده مقام معظم رهبری "زیاد گفتن این بحث ملال آور است"، بنابراین باید این بحث به صورت عملیاتی محقق شود.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه یکم سپاه، عدم توانایی در تدوین برنامه اقتصادی و یا ناتوانی در حرکت بر اساس توانمندی‌های داخلی نظام عامل دیگری است که در عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش دارد.


 

وی در پایان با اشاره به کسب موفقیت‌های جوانان ایرانی در اکثر زمینه‌ها گفت: ترجمه اقتصاد مقاومتی باید به جامعه نخبگان به درستی تفهیم شود زیرا اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست که نخوریم و نپوشیم، برخی بر این تفکر هستند که تفکری غلط و نادرست است./851/302/ب1

ارسال نظرات