۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۶۲۶
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

ساخت آسمانخراش با فرهنگ دینی قم در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مسؤولان باید باور کنند که خدمت به قم عبادت است و قم نیازمند یک تحول در مدیریت شهری است، هرچند جمعیت قم رو به رشد است ولی ساختن آسمان خراش با فرهنگ دینی قم در تضاد است.
محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با شهردار و جمعی از مدیران شهرداری قم ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات شهرداری قم ، در سخنانی اظهار کرد: ناتمام ماندن پروژه های شهری مشکلاتی را برای مردم ایجاد خواهد کرد و از این رو شهرداری باید بدنبال تسریع در اتمام پروژه های شهری باشد.


وی با اشاره به ناتمام ماندن پروژه سه سطح 15 خرداد ، تصریح کرد: تخریب منازل و ناتمام گذاشتن پروژه های شهری چهره شهر را زشت خواهد ساخت و همچنین مشکلات و مفسده هایی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم نسبت به مسؤولان شهری قم امیدوار هستند، افزود: متاسفانه این موضوع که قم از نظر فضای سبز قابلیت رشد ندارد، به عنوان باور مردم تبدیل شده است و مدیران شهری باید تلاش کنند تا این باور غلط تغییر پیداکند.


وی گفت: خوشبختانه شهرداری قم توجه ویژه ای به گل کاری شهری و باغچه های منازل داشته است و امیدواریم با اهتمام بیشتر به این موضوع مشکل فضای سبز قم تا حدودی برطرف شود.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که افزایش آگاهی مردم در رفع مشکلات شهری تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، بیان کرد: هرچه ما در آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم تلاش بیشتری داشته باشیم، آن ها نیز در برطرف کردن مشکلات تعامل و همکاری بسیار زیادی با مسؤولان خواهند داشت.


وی با بیان این که هسته مرکزی شهر نیازمند نظارت بیشتری از سوی مدیران شهری است، اظهار کرد: هسته مرکزی شهر بواسطه وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) مورد تردد بیشتری از سوی زائران و مجاوران قرار دارد و این تردد مشکلاتی را نیز به همراه دارد که می طلبد مدیران نگاه ویژه ای به آن داشته باشند.


آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که قم در روایات دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: مسؤولان باید باور کنند که خدمت به قم عبادت است و قم نیازمند یک تحول در مدیریت شهری است، هرچند جمعیت قم رو به رشد است ولی ساختن آسمان خراش با فرهنگ دینی قم در تضاد است./858/پ202/ج

ارسال نظرات