۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۶۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دنیا طلبی و تحجر از عوامل اصلی نفوذ در حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه حوزه‌های علمیه را دارای شرایط مطلوبی از انقلابی‌گری ارزیابی کرد و گفت: نفوذ دشمنان به حوزه‌های علمیه بسیار خطرناک است، از این رو همیشه باید مواظب نفوذ بیگانگان در حوزه‌های علمیه باشیم.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ حوزه انقلابی، خطر نفوذ جریان سکولاریسم به حوزه‌های علمیه را جدی توصیف کرد و گفت: موضوعات داخلی حوزه‌های علمیه ناشی از وسوسه‌های شیطانی برخی افراد است ولی مشکلات بیرونی نیز در این جریانات مؤثر است که از سوی نظام استکباری به حوزه‌های علمیه تحمیل می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه عواملی که باعث می‌شوند حوزه‌های علمیه انقلابی نباشند را زیاد ارزیابی کرد و اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب به این مسأله اشاره می‌کنند باید دریافت که این نکته بسیار مهم است و حوزه‌های علمیه باید به صورت مداوم و همیشگی رصد و مراقبت شوند.
حجت الاسلام اشکوری حوزه‌های علمیه را در حال حاضر دارای شرایط مطلوبی از انقلابی‌گری توصیف کرد و گفت: این خطر بسیار جدی و آسیب زننده است لذا باید همیشه مراقب باشیم که این مسأله در مقدمه وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به این نکته اشاره کرده است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود می‌فرمایند « کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و آخوندهای خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیله‌ای برای اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران ومعاندان حق تعالی شد» که این جملات نشان می‌دهد که روحانیانی که از مسیر درست خارج شوند ضرباتی مهلک‌تر از طاغوتیان به جامعه وارد خواهند کرد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: تعبیر آخوندهای خبیت هر چند مربوط به قبل از انقلاب اسلامی بوده است لیکن امروز هم ممکن است چنین افرادی وجود داشته باشند و طلابی را پرورش دهند که فاصله زیادی از انقلابی‌گری و نظام داشته باشند.
حجت الاسلام اشکوری از دیگر عوامل نفوذ دنیا طلبی و تحجر را نام برد و اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی در دنیا مؤثر است، در این بخش مدیریت حوزه دارای نقاط ضعف است و خودشان هم اذعان دارند اما باید ببینیم که آسیب پذیری ما چیست و چگونه می‌توان از آن عبور کرد.
وی در پایان گفت: در مقابل جریان نفوذ به حوزه‌های علمیه باید نقش هر نهاد و فرد به طور جزئی مشخص شود و در کل نمی‌توان در مسائل اجتماعی با به کار بردن مباحث کلی مسأله‌ای را مورد نقد و بررسی قرار داد./836/ت302/ج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
اگر حوزه بخواهد انقلابی باشد، باید نظام اقتصادی اسلام، نظام سیاسی صحیح اسلام و نظام فرهنگ اسلامی را به جامعه عرضه کند و قدم به قدم اجرای آن را همراهی کند.
0
0