۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۲۳۵۲۶
رییس کل دادگستری استان مرکزی:

زنان و مردان نسبت به احکام و مبانی دینی آگاهی کسب کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: زنان و مردان باید واقع بین باشند و نسبت به تفاوت های فردی و ارگانیکی دقت لازم را داشته باشند، چرا که امروزه دشمن قصد دارد با شبهه افکنی در خصوص تفاوت بانوان و آقایان اذهان عموم را متشنج کند، از همین رهگذر؛ وظیفه همگان است که نسبت به احکام و مبانی دینی آگاهی کسب کنند.
حجت الاسلام قاسم عبدالهي رييس كل دادگستري استان مركزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبدالهی رییس کل دادگستری استان مرکزی عصر امروز در آئین گرامیداشت مقام زن در ارک، گفت: بانوان مسلمان در تمامی اعصار و در عرصه های مختلف همواره تاثیرگذار بوده اند.


رییس کل دادگستری استان مرکزی، بانوان را منشا آرامش در خانواده ها دانست و افزود: تا زمانیکه زنان از چنین قدرت بی همتایی برخوردار باشند می توان انتظار داشت جامعه توام با آرامش باشد.


فلسفه وجودی خلقت و ماموریت ذاتی زنان برقراری آرامش است

حجت الاسلام عبدالهی خاطرنشان کرد: دشمنان با برپا کردن موج فرهنگی متناقض با شئونات اسلامی قصد دارند این آرامش را برهم بزنند که این نیرنگ شوم با بیداری بانوان فهیم خنثی شده و خواهد شد.


رییس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر فلسفه وجودی خلقت و ماموریت ذاتی زنان که همانا برقراری آرامش است، گفت: بدون تردید اگر آرامش و آسایش در جامعه ای حکمفرما شود آن جامعه از بسیاری از فتنه ها در امان بوده و تربیت فرزندان در کمال آرامش توسط مادران متعهد به آسایش اجتماع در ابعاد مختلف حاصل می شود.


این مقام مسؤول قضایی در استان مرکزی گفت: در حالی که بانوان به لحاظ فیزیکی ظریف و شکننده تعریف می شوند، اما بررسی ها نشان می دهد آنها در لحظات سخت زندگی بسیار قدرتمندتر از مردان عمل می کنند.


صبوری مهم ترین شاخصه های رفتاری بانوان

حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد دختران جوان در رفع اختلافات خانوادگی بسیار تاثیرگذارتر از پسران هستند، آنها در لحظات بحرانی به کمک والدین از بروز مشکلاتی نظیر طلاق جلوگیری می کنند.


رییس کل دادگستری استان مرکزی،  صبوری را از مهمترین شاخصه های رفتاری بانوان ذکر کرد و گفت: زنان چه در محیط خانه و چه در محیط کار وظیفه ای که به عهده می گیرند باید با صبوری ، سعه صدر و به نحو احسن انجام دهند.


وی با اشاره به شبهات ایجادشده توسط دشمنان در مباحث اعتقادی افزود: بدون تردید افرادی در جامعه برای رفع شبهات تربیت می شوند، اما گاهی این شبهات مانند تفاوت های فردی و جسمی زنان و مردان به‌ حدی ابتدایی است که انتظار می رود زنان و مردام نسبت به این مباحث اشراف کامل داشته باشند.


رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: زنان و مردان باید واقع بین باشند و نسبت به تفاوت های فردی و ارگانیکی دقت لازم را داشته باشند، چرا که امروزه دشمن قصد دارد با شبهه افکنی در خصوص تفاوت بانوان و آقایان اذهان عموم را متشنج کند، از همین رهگذر؛ وظیفه همگان است که نسبت به احکام و مبانی دینی آگاهی کسب کنند.


حجت الاسلام عبدالهی در ادامه اظهارکرد: دین مبین اسلام با ظرافت و دقت کافی برخی از تکالیف را برعهده زن و برخی دیگر را بر مردان تکلیف کرده که آموزه های دینی می تواند مسیر سعادت را به انسان ها نشان دهد و وجود چنین تفاوت هایی زندگی را شیرین تر می کند.


شایان ذکر است، در پایان این آئین از پنج نفر از بانوان بازنشسته دادگستری کل استان مرکزی تجلیل شد./842/202/ب3

 

ارسال نظرات