۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۴۲۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن مردم نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تفاوت دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری به معنای این است که همه با هم و با تکیه بر قدرت وجودی خود، کشور را بسازیم.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع ائمه جمعه استان، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات و روحانیان می‌بایست اصول، مبانی و راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کنند.

 

وی افزود: امسال ائمه جمعه استان بخشی از خطبه‌های خود را موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اختصاص داده و برای مشارکت عمومی در تحقق شعار سال تلاش خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که مردم سختی و ریاضت بکشند، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تفاوت داشته و بنا نیست مردم ریاضت بکشند بلکه مقصود این است که همه با هم دست به دست یکدیگر داده و کشور را بر اساس قدرت وجودی و داخلی خود ساخته و اداره کنیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم شعار «ما می‌توانیم» را به دشمنان اثبات کنیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم به دشمنانمان بفهمانیم که ما ملت سرفراز و سربلندی هستیم که 37 سال روی پای خود ایستاده و در برابر نقشه‌ها و اقدامات آن‌ها مقاومت کرده‌ایم و به فضل الهی از این پس نیز همین راه را با قدرت و قوت ادامه خواهیم داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی شیوه‌ها و رویه‌های نادرست در برگزاری مراسم عزاداری و ختم هم استانی‌ها، اظهار کرد: برگزاری مراسم ختم متوفیان در کوچه‌ها و مکان‌های نامناسب زیبنده یک مسلمان نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: پیشنهاد شده تا مردم مسلمان استان در این مورد تجدید نظر داشته باشند چرا که در استان مساجد و حسینیه‌های زیادی وجود داشته و بهتر است وقتی عزیزان ما از دنیا می‌روند و قصد احترام آن‌ها را داریم جلسات ختم را در حسینیه‌ها و مساجد برگزار کنیم.

 

وی با تأکید بر روحانی‌محور بودن مراسم عزاداری و ختم، اضافه کرد: در چنین مراسم‌هایی زیبنده است روحانی و مداح دعوت کنند تا مردم را موعظه کرده و قرآن و نوحه خوانده شود تا وضعیت مجالس ختم از نظر معنوی بهبود یابد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: مقرر شده تا این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح و اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم این سنت حسنه و نیک را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات