۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۳۷۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

حجاب، خط قرمز توسعه و سقوط تمدن بشری

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه حجاب را سلاح زن برای حضور سالم در جامعه عنوان کرد و گفت: حجاب خط قرمز توسعه و سقوط یک تمدن بشری را مشخص می‌کند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم طباطبایی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر امروز در آستان حضرت معصومه (س) با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم با دستوراتی درباره حجاب برای زنان مجوز حضور در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره را صادر کرده است، گفت: حجاب سلاح زن برای حضور سالم در اجتماع است و زن باحجاب یک جامعه را آباد می‌کند در حالی‌که زن بی‌حجاب زمینه‌ساز سقوط یک تمدن است و خط قرمز توسعه و سقوط یک تمدن را مشخص می کند.


وی افزود: اگر خداوند نمی‌خواست که زنان در اجتماع فعالیت کنند، آیات حجاب را نازل نمی‌کرد چرا که حضور در منزل نیاز به حجاب ندارد.


استاد حوزه علمیه پوشش، حجاب، کنترل چشم، حیا، پوشاندن زینت‌ها و عدم اختلاط با مردان را از شرایط حضور زنان در اجتماع عنوان کرد و افزود: اسلام ضمن این‌که حضور زنان را در جامعه یک تکلیف برای آن‌ها دانسته، یک سری ضوابط و شروط نیز برای این حضور قائل شده است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد و الا حضور زن در اجتماع بدون حجاب زیان‌بار بوده و موجب توقف و رکود یک جامعه و غرق شدن در منجلاب هوس و شهوت می‌شود.


خانم طباطبایی تصریح کرد: پوشش زن مختص به لباس نیست بلکه زن در رفتار و گفتار خود نیز باید حجاب را رعایت کند و نباید در نگاه خود به دنبال هرزگی و جذب دیگران باشد.

 

وی افزود: حضور عفیفانه زن مسلمان که نیمی از پیکره جامعه اسلامی است، منشأ آثار و برکات بسیار زیادی برای جامعه اسلامی است و جامعه را به سمت تعالی و پویایی می‌برد اما اگر این حضور عفیفانه نباشد اضافه بر این‌که آثار و برکات ندارد بسیاری از مفاسد هم خواهد شد.


وی یکی از عالی‌ترین نمونه‌ها حضور اجتماعی زنان در جامعه را حضور حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت عنوان کرد، گفت: جز در مقام دفاع از ولایت جامعه مکان مناسبی برای حضور زنان نیست و حضرت زهرا(س) به‌ خوبی با رفتار خود حدومرز حضور زنان در اجتماع را مشخص کرده‌اند.


استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: در حال حاضر فرزند پروری مهم نیاز جامعه است وزنان باید در کنار رعایت حجاب و عفت باتربیت فرزندان و پرورش آن‌ها در کنار فعالیت‌های اجتماعی برای بانوان در سایر کشورها الگو و اسوه باشند./968/202/ب2

ارسال نظرات