۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۳۳۷
امام جمعه فاروج:

مسؤولان به جای قطب‌بندی‌های سیاسی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی همدل شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با انتقاد از قطب‌بندی و دسته‌بندی‌های مخرب در جامعه، گفت: مسؤولان باید به جای این تقسیم‌بندی‌ها، با اتحاد و همدلی و هم‌زبانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری وارد میدان عمل شوند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، اظهار کرد: تأکید رهبری بر اقدام و عمل، حجت را بر مسؤولان و همه مردم تمام کرده که از این پس درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی تنها می‌بایست اقدامات عملی انجام دهند نه آنکه باز هم چون سال‌های گذشته بیشتر به فعالیت‌های شعاری و نمایشی بپردازند.

 

وی با یادآوری اینکه رهبری از چند سال گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده بودند، ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته بیش از آنکه به اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل توجه شود در این زمینه شعار داده و تبلیغات می‌شد که رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به این نقیصه، در شعار امسال خواستار اقدام و عمل جدی در این رابطه شدند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر اینکه امسال مسؤولان سعی کنند بیش از آنکه حرف می‌زنند یا قول و وعده می‌دهند، درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شوند، تصریح کرد: درواقع تحقق شعار سال در گرو اقدام و عمل همگانی و تشریک مساعی عمومی است.

 

وی با بیان اینکه دولت‌مردان و مسؤولان مرتبط می‌بایست زمینه و بسترهای مشارکت عمومی مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری تدبیر بلندمدت و پایداری برای اقتصاد کشور و توسعه این سرزمین است که باید به عنوان رویکرد و محور همه برنامه‌های سال قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه تنها راه‌حل دائمی و مؤثر رفع مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع موجود اجرای اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی باید در نظر داشت که ستون اصلی این شیوه و رویه، اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از پیشرفت‌های علمی و توان نخبگان جامعه است.

 

وی با تأکید بر اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است صنایع دانش‏بنیان جایگزین نفت و اقتصاد تک‌محصولی شوند، اضافه کرد: دولت باید با تعیین مشخصه‌ها و شاخصه‏های اقتصاد مقاومتی، زمینه را برای تحقق شعار سال فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه مسؤولان و متصدیان امر باید با توجه به رهنمودها و توصیه‌‌های رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال، بیش از گذشته وارد عرصه عمل شوند، افزود: لازم است مسؤولان علاوه بر گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی، توجه بیشتری به مبارزه با فساد، پیگیری فرهنگ انقلاب، حمایت از جبهه مقاومت و بیداری اسلامی و حرکت در مسیر اصول مکتب امام خمینی (ره) داشته باشند چرا که در سخنرانی رهبری بر این موارد تأکید شد.

 

وی با بیان اینکه باید سال 95 را به عنوان سال لبیک‌گویی عملی به رهبری بدانیم و در این راستا تلاش کنیم، اظهار کرد: باید مسؤولان به جای قطب‌بندی و دسته‌بندی‌های مخرب در جامعه، با اتحاد و همدلی و هم‌زبانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری وارد میدان عمل شوند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: لازم است به جای تقسیم‌بندی جامعه اسلامی به تندرو، میانه‌رو و کندرو و یا اصلاح‌طلب و اصولگرا، تنها به انقلابی و یا ضدانقلابی بودن فکر کنیم و افراد را بر این اساس بشناسیم.

 

وی تصریح کرد: می‌بایست همه ما معیار سنجش خودی از بیگانه را تعهد و پایبندی فرد به آرمان‌های امام راحل و شهدا و انقلاب اسلامی دانسته و ملاک داشتن روحیه انقلابی را نیز عرق ملی و پایبندی به خط امام بدانیم.

 

امام جمعه فاروج اضافه کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم همه نیروهای پایبند به آرمان‌های اسلامی و انقلابی را در راستای تحقق شعار سال و توسعه بیش از پیش کشور و نظام اسلامی بسیج کنیم./9314/302/ب3

ارسال نظرات