۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۳۲۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

175 هزار نفر زائر از طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های استان بهره‌مند شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در طول اجرای طرح ملی آرامش بهاری در مجموع بیش از 175 هزار نفر زائر از خدمات این طرح در امامزاده‌های استان بهره‌مند شدند.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست جمع‌بندی عملکرد برنامه‌های طرح آرامش بهاری سال 1395، اظهار کرد: طرح ملی آرامش بهاری از بیست و هشتم اسفند 94 تا پایان تعطیلات نوروزی سال 95 در 30 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص و بین‌راهی استان خراسان شمالی اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه در قالب این طرح مراسم لحظه تحویل سال نو در 26 امامزاده استان برگزار شد، اضافه کرد: بر اساس بررسی انجام شده جمعیت تقریبی حاضر در مراسم لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه کل استان 60 هزار نفر بوده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی افزود: میزان زائران و مسافران نوروزی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان در طول طرح نیز بیش از 175 هزار نفر زائر برآورد شده که به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح 44 روحانی مبلغ مشارکت داشتند، ادامه داد: از این تعداد 11 نفر روحانیان بومی و مستقر بوده و 33 نفر نیز از روحانیان فرستاده شده از حوزه‌های علمیه قم بودند که در طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های استان مشارکت داشتند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با یادآوری اینکه در طرح آرامش بهاری در استان خیمه‌های معرفت در 22 امامزاده میزبان برپا شده بود، اظهار کرد: تعداد تقریبی جمعیت بهره‌مند شده از برنامه‌های خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های استان خراسان شمالی بیش از 30 هزار نفر برآورد شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه به غیر از خیمه‌های معرفت در 26 بقعه متبرکه خراسان شمالی نیز پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی دایر شده بود، خاطرنشان کرد: همچنین در طول طرح 17 عنوان بروشور تبلیغی ترویجی در موضوع‌های عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع شاخص شهرستان و غیره توسط اداره کل اوقاف تولید و در بین زائران و مسافران توزیع شد.

 

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح ملی آرامش بهاری در امامزاده‌های خراسان شمالی در مجموع هشت هزار و 850 جلد بروشور تولیدی استان و پنج هزار و 150 جلد بروشور تولیدی شهرستان‌ها در بین مسافران و زائران توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی تعداد نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه استان را 11 نمایشگاه عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در طول اجرای طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های خراسان شمالی دایر بودند و زائران و مسافران نوروزی می‌توانستند از آن‌ها بازدید و خرید کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در مدت اجرای طرح 14 امامزاده و بقعه متبرکه به صورت شبانه‌روزی پذیرای زائران و مسافران بودند و بیش از 20 هزار زائر و مسافر نیز خدمات اسکان موقت دریافت کردند، اضافه کرد: در طول اجرای طرح 400 زائر و مسافر در زائرسراها، 10 هزار نفر در کمپ‌های اسکان موقت و 10 هزار نفر نیز در حسینیه‌ها و سایر مراکز اسکان یافتند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی در مورد تعداد خدام، هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی فعال در طول طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های استان خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در اجرای این طرح 41 خادم ثابت، 943 خادم افتخاری، 122 نفر هیأت امنا و 28 نفر از مدیران مراکز فرهنگی قرآنی مشارکت داشتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با بیان اینکه هم‌زمان با تعطیلات نوروزی برای اجرای طرح آرامش بهاری در 30 امامزاده استان در مجموع 418 میلیون ریال اعتبار هزینه شد، افزود: از این میزان 60 میلیون ریال از محل اجرای نیات منطبق، 257 میلیون ریال از محل فرهنگی بقاع متبرکه و 101 میلیون ریال نیز از محل مشارکت‌های مردمی تأمین و هزینه شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات