۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۲۳۱۹۱
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

رویکرد برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه تحقق شعار سال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی همه اقشار مردم و مسؤولان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، گفت: رویکرد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه استان در سال جاری تحقق شعار سال است.
حجت الاسلام سالاري مکي - مسؤول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران و مسؤولان مدارس علمیه و کادر اداری نمایندگی حوزه علمیه استان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدارس علمیه استان در سال گذشته و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جدید، اظهار کرد: در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تلاش می‌کنند تا همچون گذشته از رهنمودهای معظم له برای پیشبرد برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تهذیبی بهره برند.

 

وی با یادآوری اینکه سال 94 برای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی سال پربرکتی بود، ادامه داد: در این سال از نظر آموزشی شاهد ارتقای مدارس علمیه برادران و خواهران در استان بودیم و معدل آموزشی و شمار طلاب ممتاز استان نیز سیری صعودی داشت.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در سال 93 حدود 22 درصد از مجموع طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی حائز رتبه ممتاز شدند اما در سال 94 تاکنون 29.5 درصد از طلاب خراسان شمالی از نظر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مؤفق به کسب رتبه ممتاز شده‌اند به‌گونه‌ای که امسال شمار طلاب ممتاز استان از 147 نفر سال گذشته به 180 نفر افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: به دلیل موفقیت‌های علمی و پژوهشی طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی، در سفر قبلی مدیریت اجرایی حوزه علمیه خراسان به خراسان شمالی، برای طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه استان اردوی تشویقی در نظر گرفته شد و 240 نفر از طلاب شهرستان‌های مختلف استان به این اردو اعزام شدند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امسال ظرفیت جذب طلاب جدید در مدارس علمیه استان نیز به نسبت سال گذشته افزایش یافت، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید در مجموع 500 طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه استان پذیرش می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته در رابطه با معدل پایین برخی دروس در مدارس علمیه استان، اظهار کرد: برای رفع این‌گونه مشکلات نیز دوره‌های دانش‌افزایی مختلفی پیش‌بینی شده که در طول سال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بحث اجرای طرح تبلیغی از سوی طلاب حوزه‌های علمیه خراسان شمالی نیز همچنان ادامه دارد، افزود: هم‌اکنون مدرسه علمیه برادران امام صادق (ع) و خواهران الزهرا (س) در بجنورد طرح فرهنگی تبلیغی ویژه خود را داشته و طلاب سایر مدارس علمیه استان نیز در طرح‌های تبلیغی و فرهنگی مشارکت فعالی دارند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، از اجرای 17 پروژه در سطح استان خبر داد و گفت: طرح‌های عمرانی مدارس علمیه مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی نیز اکنون به طور متوسط 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی همه اقشار مردم و مسؤولان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، افزود: رویکرد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه استان در سال جاری تحقق شعار سال است./9314/202/ب1

ارسال نظرات