۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۲۳۱۰۸
آیت الله طبرسی:

دوری از فرهنگ اهل بیت عامل انحراف و تباهی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و گفت: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در جلسه ساخت زائر سرای مازندرانی‌ها در مشهد مقدس، وجود با برکت این امام همام را نعمتی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: این جشنواره فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز به برکت اسلام ناب شیعی و حضور ولی فقیه شرایط بسیار امنی در جامعه اسلامی داریم، افزود: متأسفانه شیعیان در دیگر کشورها در وضعیت مناسبی به سر نمی برند که این باید یک هشدار باشد.

 

وی جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار ترویج فرهنگ علوی در دنیا معرفی کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای تضعیف جایگاه ایران به عنوان مروج فرهنگ ناب شیعی در جهان از همه تلاش خود استفاده می کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را زمینه ساز انحراف جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه در جهت سبک و سیره اهل بیت(ع) حرکت کند به حتم شاهد رشد و بالندگی خواهد بود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که گرایش جوانان به سیره اهل بیت(ع)، سلامت معنوی جامعه را تضمین می کند، اظهار داشت: گسترش سیره ائمه اطهار(ع) باید به دغدغه همه مسؤولان تبدیل شود تا بتوانند در سایه همدلی و همزبانی به رشد و تعالی حقیقی دست یافت.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی زمینه ترویج مناسب فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه را فراهم کرده است، افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران عرصه داخلی و خارجی عزت و اقتدار دارد به برکت وجود اهل بیت(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه عرفان های کاذب و انحرافی با هدف پرکردن خلأ معنوی جامعه در حال گسترش هستند، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) این خلأ معنوی در جامعه برطرف شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که نسل جوان امروز جامعه نیازمند یک الگوی صحیح برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود است، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه امروز است.

 

وی به مسأله ولایت مداری ملت بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مردم کشورمان به برکت وجود امام رضا(ع) مردمی ولایت مدار بوده و هستند، ادامه داد: سیره عملی هشتمین امام شیعیان باید به خوبی در میان نسل جوان تبیین و تشریح شود.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که حیات جامعه بشری به شناخت و عمل دستورات دین اسلام بستگی دارد، ادامه داد: مهم ترین مشکل امروز جامعه بشری به دلیل فاصله گرفت از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید را مهم ترین رسالت دولتمردان دانست و گفت: باید برای اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت های موجود بهره گرفته شود.

 

آیت الله طبرسی، یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان داشت: اگر نتوانیم با حمایت از تولیدات داخل به چرخه صنعت کمک کنیم کشوری وابسته خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که  مازندران از استان‌های ولایی است که سالانه مسافران زیادی برای زیارت امام هشتم به مشهد مقدس سفر می‌کنند، گفت: مازندرانی‌ها از همه کارهای خوب استقبال می‌کنند و ثابت کردند در همه زمینه به ویژه کارهای خیر پیشگام هستند./950/202/ب1

ارسال نظرات