۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۲۲۹۵۵
ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

معارف فاطمی کلید فهم اسرار هستی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه معارف فاطمی کلید فهم اسرار هستی است، گفت: حضرت زهرا (س) نسخه عملی یک انسان کامل برای بشریت است.
حجت الاسلام عباس دانشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس دانشی، در مراسم «عصر شعر فاطمی» در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه معارف فاطمی کلید فهم اسرار هستی است، گفت: حضرت زهرا (س) نسخه عملی یک انسان کامل برای بشریت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: تقارن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با شروع سال نو تقارن بسیار مبارکی است و امیدواریم این شروع خجسته بتواند موجب افزایش انس و آشنایی مردم با معارف فاطمی و فرهنگ ناب فاطمی شود.


وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شخصیتی است که نه‌تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم ارادت خاصی به ایشان داشته و این بانوی بزرگوار را به نقل از رسول خدا (ص) سرور زنان عالم می دانند، گفت: اشعار شاعر معروف جهان اسلام علامه محمد اقبال لاهوری به‌خوبی بیان‌کننده این موضوع بوده و این شاعران بزرگ ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشته و برای ایشان اشعار زیادی را سروده‌اند.


حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه محافل در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نقش به سزایی دارد، افزود: زبان شعر زبان تمامی مردم است و به علت اعتقادات خاصی که مردم به شخصیت‌ها و بزرگان دینی دارند اگر شخصیت‌های این بزرگواران و سیره عملی زندگی آن‌ها در قالب شعر به مردم معرفی شود با اقبال زیاد مواجه خواهد شد و تأثیرگذاری زیادی بر اقشار مختلف جامعه خواهد داشت.


وی با تأکید بر این‌که طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید از قالب شعر آیینی برای ترویج معارف اسلامی استفاده شود، تصریح کرد: اگر معارف با زبان شعر به مردم دنیا ارائه شود خواهد توانست قلب و روح آن‌ها را با خود همراه کند؛ همانطور که آیات قرآن کریم به دلیل برخورداری از همین ویژگی توانسته‌اند استقبال زیادی را به همراه داشته باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن تشکر از زائران و مجاوران به دلیل حضور گسترده در این مراسم یادآور شد: حضرت زهرا (س) شخصیتی جهان‌شمول دارد و معرفی ایشان در قالب شعر توانسته است این شخصیت جهانی را به‌خوبی به نسل‌های مختلف معرفی کند و امید است که با گسترش شعر آیینی در سطح کشور شاهد روزافزون ترویج معارف فاطمی در سطح جهان و در میان امت اسلامی باشیم./968/پ202/س

 

ارسال نظرات