۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۸۵۱
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

اردوهای راهیان نور فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تاکید بر این که همواره باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آنها باشیم، گفت: اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع مسؤولان ستاد مرکزی کاروان راهیان نور استان گفت: در هر فرهنگی از ارزش‌ها و اعتبارات ملی تکریم به عمل می‌آید و حضور آحاد ملت در سفر راهیان نور و در سرزمین‌هایی که جوانان ما به شهادت رسیدند هم در واقع تکریم شهیدانی است که امروز عزت و افتخار ما هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه را که باید در تکریم شهیدان برای ما درس باشد ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی آنهاست و هم‌اکنون که ما در حال نبرد فرهنگی هستیم افزون بر دشمن شناسی و بصیرت دینی و سیاسی به روحیه جهادی و ایثار و شهادت نیازمندیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: راهیان نور منبعی است برای ساختن یا تقویت روحیه‌ جهادی و همه‌ آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند برای دفاع از این انقلاب باید در تکریم شهیدان مشارکت کنند و به نوعی روحیه ایثار و شهادت را تبلیغ و ترویج کنند.

 

حجت الاسلام غلامی افزود: اگر قرار است در جنگ فرهنگی مانند شهیدان سربلند باشیم باید افزون بر بصیرت دینی و سیاسی روحیه ایثار، مقاومت و شهادت داشته باشیم و راهیان نور را می‌توان مانند گنجینه‌ای دانست که به سادگی قابل دریافت است.

 

استاد حوزه علمیه، ادامه داد: بالندگی نسل جوان جامعه در مسیر توجه به ارزش‌های انقلابی فراهم می‌شود و بهترین راه در این زمینه آشناسازی نسل امروز با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

 

وی افزود: آشنا ساختن جوانان این سرزمین با وصیت‌نامه شهدا و راهی که آنان برای حفظ استقلال و سربلندی این کشور و اسلام پیمودند، بهترین برنامه فرهنگی و اجتماعی است که در قالب اردوهای راهیان نور شاهد آن هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نقش و تأثیر حضور جوانان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تاثیرگذار در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و انسانی آنان دانست و بیان کرد: مقاومت و روحیه خودباوری در میان نسل جوان یک جامعه سبب رشد و پیشرفت آن می‌شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: اردوهای راهیان نور دریایی فرصتی با ارزش و مغتنم برای آشنایی اقشار مختلف جامعه با شهدای دریایی کشورمان و عظمت حضور دریادلانه آنان در دفاع از حریم نظام در آبهای خلیج فارس است که غرور خاصی را به انسان داده و یاد شهدای غیور مردی را که تن به دریا سپردند، در یادها و جان‌ها زنده می‌کند.

 

وی ادامه داد: راهیان نور نیز یکی از امور پرخیر و برکتی است که در راستای انتقال آرمان ها و سیره شهدا به جامعه و نسل امروز و مقابله با جلوه های جنگ نرم دشمن به ویژه در زمان غیبت تا رسیدن به عصر ظهور، اهمیت ویژه می یابد.

 

استاد حوزه علمیه، بقا و ماندگاری روحیه استکبار ستیزی در جامعه را تأثیر دیگر اردوهای راهیان نور برشمرد و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور پیام ایستادگی، شجاعت، آمادگی و استکبار ستیزی را به زائران سرزمین های نور می دهد.

 

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر این که همواره باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و ادامه دهنده راه آنها باشیم، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که باید نسل کنونی با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا شوند، افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان پل ارتباطی بین نسل کنونی و دوران دفاع مقدس است./950/202/ب1

ارسال نظرات