۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۲۲۸۱۳
سخنران حرم رضوی:

خیانت و کم فروشی مانع پیشرفت جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرباقری گفت: متأسفانه از بس خیانت و دروغ در جامعه صورت گرفته نمی توانیم به معاملات اعتماد کنیم که مبادا سرمان کلاه گذارند، جامعه ای که به ترازوی آن، ظاهر و باطن اجناس و مارک آن نتوان اعتماد کرد نمی تواند پیشرفت کند.
حجت الاسلام ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به اشاره به سفارشات امام رضا(ع) به عبدالعظیم اظهار کرد: به دوستان ما سلام برسان و بگو اجازه ورود شیطان به زندگی هایشان را ندهند، مراد از دوستان، ما و شما هستیم که امام رضا(ع) به واسطه عبدالعظیم به همه ما سلام می رساند.

 

وی تصریح کرد: وقتی نام شیطان می آید برخی گمان می کنند همان ابلیس است که از طائفه جن بود که بر انسان سجده نکرد و از بهشت رانده شد در حالی که شش هزار عبادت کرده بود.

 

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه شیطان هم از طائفه جنس و از طائفه انس است، بیان کرد: طبق آیات و روایات همان ابلیسی که از طائفه جن بود و بسیاری از انسان ها مصداق شیطان هستند و گاهی پدر و مادر، گاهی اولاد، رفیق، گاهی زن یا شوهر شیطانِ انسان می شوند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تأکید کرد: راه دوری جستن از شیطان مخالفت با آن است که پیشنهادات و خواسته های نااهل آن را نبپذیریم زیرا هر چه به وسوسه های شیطان بیشتر توجه شود وسوسه های او بیشتر می شود.

 

وی متذکر شد: شیطان قدرتی ندارد، فقط وسوسه می کند و وعده می دهد، انسان به اختیار خود سراغ انجام کار می رفت و خود شیطان هم در قیامت می گوید که من فقط تو را دعوت کردم خود اطاعت کردی.

 

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: امام رضا(ع) نیز فرموده اند به دوستان ما بگو در زندگی صدق و امانت داری را فراموش نکنند، امین باشند و در زندگی خیانت نکنند. امانتداری زندگی را شیرین و مملوِ از نورانیت می کند، اسرار داخل خانه را با دیگران مادر، برادر، خواهرا یا دوستان در میان گذاشتن، خیانت در زندگی است.

 

به گفته وی طبق روایتی از امام صادق(ع) آن چیزی که امیرمؤمنان علی(ع) را نزد پیامبر اکرم محبوب کرد صداقت و امانت داری ایشان بود.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه ابراز کرد: متأسفانه از بس خیانت و دروغ در جامعه صورت گرفته نمی توانیم به معاملات اعتماد کنیم که مبادا سرمان کلاه گذارند، جامعه ای که به ترازوی آن، ظاهر و باطن اجناس و مارک آن نتوان اعتماد کرد نمی تواند پیشرفت کند.

 

وی بیان کرد: در ادامه سخنان امام رضا(ع) به عبدالعظیم چنین آمده است که بگو جایی که نیاز نیست سخن نگویند و سکوت کنند، بی دلیل بگو و مگو و جدال نکنند؛ جدال احترام و حرمت ها را از بین می برد همچنین به همدیگر پشت نکنند، به دیدن همدیگر بروند.

 

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: دوستان ما با انجام این کارها می توانند به ما نزدیک شوند، کسی گمان نکند فقط با خواندن زیارت جامعه کبیره به من نزدیک می شود همچنین کسی گمان نکند با زیادی زیارت به من نزدیک می شود. من امام رضا(ع) با نفس خود عهد کردم هر کس این موارد در زندگیش بیاید یا اگر یکی دوستان ما را اذیت و دل او را بشکند از خدا درخواست کردم در دنیا به سخت ترین گرفتاری ها دچار شود و درقیامت از زیانکاران باشد.

 

وی با بیان یان که وجود گره در زندگی از آه دلشکسته ها است، متذکر شد: فرزندان، همسران، همسایه، همکاران، اقوام و دوستان همه از مصادیق دوستان امام رضا(ع) هستند گمان نکنید دوستان ایشان افرادی خاص و وحیانی هستند.

 

حجت‌الاسلام میرباقری افزود: امام رضا به عبدالعظیم فرمودند: به دوستان ما یادآوری کن که خداوند سه گناه را هرگز نمی آمرزد، شرک به خدا، دل شکستن مؤمنی و آزرده خاطر کردن او و سوم گناهی که خدا هرگز نمی بخشد کینه مؤمن را به دل گرفتن است مگر این که توبه کند. اگر توبه کند خداوند او را می بخشد والّا خداوند حقیقت و روح ایمان از او سلب و به مرور از ولایت ما خارج می شوند؛ منظور از ولایت امام رضا سرپرستی است که هنگام خطا و زمین خوردن امام رضا او حفظ می کند./1308/202/ب1

ارسال نظرات