۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۲۲۶۶۳
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به شعار سال 95:

ملت و دولت پایه های یک اقتصاد استوار را پی ریزی کنند/ بر سر امنیت و پیشرفت کشور با کسی معامله نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که ملت و دولت، مسؤولان و قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند و پایه های یک اقتصاد مقاوم و استوار را پی ریزی کنند، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد شکوفایی است که باید برای مردم رفاه و آسایش به صورت واقعی به وجود آورد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک آغاز سال 95 و گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س)، از مسؤولان و مردم قم برای پذیرایی از زائران کریمه اهل بیت(ع) تقدیر کرد.


وی با اشاره به شعار سال 95 افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند و فرمودند با وجود این که می شد عناوین دیگری برگزید اما در شرایطی که کشور قرار داد ایشان به عنوان دیدبانی بصیر چنین شعاری را انتخاب کردند، فلسفه این شعار این است که با وجود همه خدماتی که انجام شده دچار رکود و تورم هستیم و برخی از صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل است؛ درصد بیکاری، واردات لوکس، فقر و فاصله طبقاتی و مونتاژ گرایی از مشکلاتی است که در اقتصاد کشور وجود دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در شرایط پسا برجام در معرض نگرانی هایی هستیم که باید توجه شود، اظهار داشت: ملت و دولت، مسؤولان و قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند و پایه های یک اقتصاد مقاوم و استوار را پی ریزی کنند؛ اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد شکوفایی است که باید برای مردم رفاه و آسایش به صورت واقعی به وجود آورد.


وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است، اقتصاد باید بر پایه علم، دانش و کارشناسی استوار باشد؛ دانشگاه ها و نخبگان باید فعال شوند، همانگونه که ما در صنعتی مثل فناوری هسته ای قله ها را فتح کردیم باید دانش و کارشناسی پشتوانه رونق اقتصادی کشور شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی مردم محور است و بخش خصوصی باید در آن فعال شود، گفت: اقتصاد مقاومتی خام فروش نیست بلکه تبدیل کننده مواد خام همانند نفت و سایر مواد معدنی به کالاها برای استفاده داخل و صادرات است.


امام جمعه قم رهایی از نفت را از مشخصات اقتصاد مقاومتی بر شمرد و ابراز داشت: ارتباط بین المللی داشتن با قدرت های اقتصادی که از سیطره استکبار و قدرت های شیطانی آزاد هستند، چرخه کامل کالاهای راهبردی همانند گندم و کالاهای پشتوانه امنیت باید شکل گیرد.


وی عنوان کرد: مدیریت واردات و صادرات در مقاومتی مهم است، صنایع کوچک، متوسط و اشتغال زا باید مورد عنایت قرار گیرد، اتباط دانشگاه و صنعت و پارک های علم و فناوری امر مهمی است که باید بثه آن توجه کرد؛ همچنین زیر ساخت های علمی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و صنایع دفاعی باید مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: پشتوانه یک اقتصاد شکوفا و پویا که در معرض تندباد های جهانی و دشمنی های مستکبران قرار نگیرد نیازمند اشتغال، فعالیت بخش خصوصی و برخورداری از پشتوانه قوی امنیتی است.


وی اضافه کرد: امروز در نماز جمعهه اعلام می کنیم ما با عقلانیت در مسأله برجام برخورد کردیم اما طرف مقابل به میثاق های خود پایبند نیست، ما بر سر امنیت و اقتدار خود، جبهه مقاومت، پیشرفت کشور با کسی معامله و گفت وگو نمی کنیم؛ ما بر سر عهد خود با شهیدان ایستاده ایم.


امام جمعه قم با بیان این که صنایع موشکی و پیشرفت های علمی و فناوری برای دفاع از ملت و پشتوانه مقاومت اسلامی است، گفت: در این مسائل جای گفت وگو، مذاکره و عقب نشینی وجود ندارد؛ دشمن هر روز بهانه ای را مطرح می کند اما ملت به صورت یکپارچه پشت سر مقام معظم رهبری و همراه مسؤولان بر سر این موضوعات معامله نمی کند؛ صنایع موشکی ادامه پیدا خواهد کرد و ملت راه استوار خود را ادامه خواهد داد.


وی افزود: امروز جهان اسلام با سه خطر مهم مواجه است، یکی انفعال در برابرغرب و استکبار است که در این صورت احساس می شود که کار نمیتوانیم انجام دهیم، این خطر بزرگی است که باید با آن مقابله کرد امروز این مسأله را به افکار نخبگان جهان اسلام تزریق می کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خطر دیگر موج های سکولاریستی و دوری از ارزش های الهی و تئوریزه کردن این افکار ناصحیح است، اظهار داشت: خطر سوم تحجر و ارتجاع داعشی و جنگ های کذهبی است؛ قم پایگاه مهم علم و انقلاب است که در برابر همه این خطرها مواضع عقلانی دارد.


وی ادامه داد: همه مذاهب اسلامی زیر سایه اسلام هستند و باید در برابر دشمنان اسلام بایستیم، این پیامی است که از ایران و انقلاب اسلامی به همه مراکز دنیا منتقل می شود؛ پیام انقلاب، پیام مقاومت، ایستادگی، عقلانیت، و پیام وحدت و انسجام اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که مواضع متضاد غرب خود آن ها را درگیر کرده است، ابراز داشت: حوادث در اروپا محکوم است اما معتقدیم غربی ها باید نگاه درست و جامعی به حوادث عالم داشته باشند، این تروریست ها ریشه در افکار غربی ها دارد از این رو باید در ریشه ها تجدید نظر کنند؛ اگر در ریشه تجدید نظر نشود همه آن ها در این آتش خواهند سوخت.


وی در پایان از تغییر محل برگزاری نماز جمعه قم خبر داد و عنوان کرد که از 20 فروردین ماه، نماز جمعه قم در مصلای قدس برگزار خواهد شد./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات