۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۶۰۳

برنامه ریزی برای دیدار بیش از ۲۵۰۰ مداح و ستایشگر با رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه ریزی برای دیدار بیش از ۲۵۰۰ مداح و ستایشگر با رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.
ديدار با رهبري

› به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا معممی مقدم در مورد چگونگی روند برنامه ریزی و فراهم آوردن مقدمات این دیدار گفت: هر ساله برنامه ریزی برای دیدار مداحان با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دستور کار دفتر مقام معظم رهبری قرار می گیرد. این دفتردر همین زمینه سازمان و سایر مجامع مهم مداحی و ستایشگری را فراخوان می‌کند سپس کمیته های پنج گانه شکل می گیرد که مسئولیت کمیته اجرا بر عهده سازمان است.

 

وی ادامه داد: علت واسپاری کمیته اجرا به سازمان تبلیغات اسلامی، ارتباط این سازمان با مداحان همه شهرستانهاست تا جاییکه سازمان در اعزام مداحان از سراسر کشور، بیمه و تهیه وسیله ایاب و ذهاب و اسکان، توزیع کارت مداحان، تعیین سهمیه مجموعه های مرتبط به مداحان، تعیین نفرات منتخب جهت اجرا در مراسم و... نقش آفرین است.

 

معممی مقدم تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل مراسم دیدار سالانه مداحان با معظم‌له روز 4‌شنبه 11 فروردین مصادف با 20 جمادی الثانی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره) انجام  می شود و بیش از 2500 مداح در این مراسم حضور خواهند یافت. امسال هم همانند سال‌های گذشته ابتدا تعدادی از ذاکران و شعرای آیینی خاندان عصمت و طهارت(ع) در مدح و منقبت اهل‌بیت(ع) مداحی و اشعار خود را قرائت می‌کنند و پس از آن از بیانات و رهنمودهای معظم‌له بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان همچنین یادآور شد: ضمنا طبق ابلاغیه ارسالی به استان‌ها 400 مراسم شعرخوانی و بزرگداشت حضرت فاطمه(س) در کشور با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در سطح مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها پس از دیدار مداحان با مقام معظم رهبری در تاریخ بیستم فروردین ماه برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مواضع رهبر معظم انقلاب در دیدار هر سال، حکم ابلاغ سیاستها و اولویت های امور مداحی را دارد، گفت:  لذا جهت گیری جلسات و اقدامات به سمت تحقق منویات مقام معظم رهبری تنظیم می‌شود به طور مثال لزوم حفظ وحدت یا پرهیز از افراط گری که مورد تاکید معظم له است از محتوای اشعار و کارگاه های آموزشی گرفته تا محورهای آموزشی اجلاس پیرغلامان را در بر می گیرد.



وی مواردی همچون راه اندازی دفتر ادبیات هلال، دفترادبیات عاشورا، بنیاد دعبل خزایی و کانون مداحان، صدور کارت عضویت، برگزاری همایش تجلیل از‌پیرغلامان، اپیلیکیشن هلال، رادیو اینترنتی هلال، تلفن گویای ثابت هلال9099070216 و9099301620(تهران)، برگزاری کنگره شعر عاشورایی، فعال سازی اتوماسیون اداری،طرح آموزش مداحان دانش آموز،شبکه اجتماعی مجازی مداحان در تبیان، طرح تربیت مدرس مداحی، همکاری در گزینش مداحان برای بعثه مقام معظم رهبری، شناسایی، تعامل و حمایت از مراکز آموزش مداحی را از جمله اقدامات سازمان در زمینه مداحان عنوان کرد./1325/د101/ی

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات