۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۲۲۶۰۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

نقش صنایع خانگی و خرد در تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ ‌عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین نقش صنایع خانگی و خرد در تحقق شعار سال پرداخت و گفت: زمانی که تمام مردم کشور به تولید ملی روی بیاورند، اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز، در برنامه سلام بهار رادیو معارف، افزایش تولید ملی را نخستین راهکار عملیاتی شدن شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان کرد و گفت: کشور ایران دارای نیروی کار جوان و بسترهای مناسبی برای تولید داخلی و ملی در بیشتر مناطق کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: کشور دارای آب و هوای چهار فصل، خاک حاصل خیز برای کشاورزی و باغداری و دارای نیروی کار مناسب است و همچنین مردم اعتقاد به برکت در کارهای خویش دارند که این عناصر مناسب و تأثیرگذار در تولید ملی است.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نخستین گام عملیاتی در اقتصاد مقاومتی را تولید داخلی دانسته است و این مسأله تنها در زمینه تولید انبوه و صنعتی داخلی نیست، بلکه صنایع کوچک و خانگی را نیز شامل می‌شود.

 

وی بر ضرورت توجه مسؤولان به صنایع خرد و خانگی در کشور اشاره و بیان کرد: تولید داخلی باید از خانه‌های مردم شروع شود و صنایع دستی، قالیبافی، حصیر بافی و خیاطی همچون گذشته در خانه‌های ایرانیان ترویج یابد.

  

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که صنایع خانگی و خرد زمینه‌ساز ایجاد صنایع بزرگ در کشور است، گفت: کشور ایران دارای 18 میلیون خانوار ایرانی است و مناسب است که 18 میلیون صنایع خانگی و دستی روانه بازار داخلی و خارجی شود؛ همانند مردم کشور چین که برای شکوفایی اقتصاد کشور خویش به تولید داخلی و ارزان روی آوردند.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره گفت: زمانی که تمام مردم کشور به تولید ملی همچون تولید در عرصه‌های علمی، صنعتی، صنایع دستی و خانگی روی بیاورند، اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی می‌شود.

 

‌حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: صدا وسیما، رسانه‌ها، مساجد و مبلغان می‌توانند نقش بسیار مؤثری در تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» ایفا کنند./998/پ202/ی

ارسال نظرات