۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۲۵۸۶
امام جمعه قصرشیرین:

اقتصاد مقاومتی مستلزم حرکتی جهادی و بسیجی وار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قصرشیرین اقتصاد مقاومتی را موجب ارتقای اقتصاد کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی مستلزم حرکتی جهادی و بسیجی وار است.
حجت الاسلام ملکي

حجت الاسلام علی ملکی امام جمعه شهرستان قصر شیرین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در در کرمانشاه، با تبریک سال جدید اظهار داشت: سال جاری با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شد، زیرا امروز جهان کفر و سران استکبار تمام فکر و ذکر خود را بر روی اقتصاد و تحریم جمهوری اسلامی ایران قرا داده اند و به دنبال ضعیف ساختن جمهوری اسلامی ایران و تحقق خواسته های شیطانی خود از طریق اعمال تحریم ها و فشار آوردن بر ملت ایران هستند.


حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: دشمنان به خوبی به این امر واقف هستند که هیچ گاه توان مقابله با قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت و تقابل نظامی با ایران شکست و نابودی آن ها را به دنبال خواهد داشت، پس با اعمال تحریم ها قصد دارند از این راه ملت ایران را به زانو در آورند.


امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: ملت ایران ثابت کردند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند زیرا از 36 سال تحریم و بی رحمانه ترین تحریم ها مثل تحریم دارویی که در سراسر جهان بی سابقه است سربلند خارج شدند در صورتی که اعمال چنین تحریم هایی بر بسیاری از کشورها، آن ها را فلج کرد اما در ایران موجب شکوفایی و پیشرفت شد.


وی با اشاره به نامگذاری سال جدید افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند سال اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل، یعنی این نامگذاری باید مورد توجه مسؤولان قرار گرفته و مسؤولان و خدمتگذاران ملت و مردم آگاه باشند که تنها راه مقابله با کفار و مستکبران بحث روابط اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.


حجت الاسلام ملکی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای پویا و فعال شدن است و دولت و خدمتگذاران ملت و مردم ایران باید در زمینه اقتصادی حرکت کنند و کشور را در تمامی عرصه ها به خودکفایی برسانند.


امام جمعه قصر شیرین اذعان داشت: باید اقتصاد کشور یک اقتصاد دانش بنیان باشد، بزرگ ترین و قوی ترین نابغه ها و مغزها و دانشمندان و مخترعان دنیا در ایران قرار دارند و باید عرصه را برای حضور و فعالیت آن ها وسیع کرد و اقتصادی ساخت که دنیا را متحیر و حیران نماید.


وی ابراز داشت: امروز به برکت نیروهای نظامی، ایران امن ترین کشور جهان است و این امر بزرگ ترین ظرفیت را برای شکوفا کردن اقتصاد فراهم می کند زیرا همه مردم جهان به دنبال امنیت جانی و مالی خود هستند که خوشبختانه این نعمت در کشور ایران فراهم است.


حجت الاسلام ملکی عنوان داشت: پایه های اقتصادی کشور با تکیه بر طرح های کوتاه ملت و بلند مدت و بنیادی باید خودکفا شده و استقلال کامل داشته باشد و این امر مستلزم حرکتی جهادی و بسیجی وار است و با تکیه بر اعتقاد و ایمان و تفکر الهی می توان به این مهم دست یافت.


امام جمعه قصرشیرین در پایان گفت: ایران اسلامی توان تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین کشورهای اقتصادی جهان را دارد و حتی می توان کاری کرد که سایر کشورها محتاج ایران بوده و از اقدامات خود پشیمان شوند، این امر در صورتی محقق خواهد شد که همه ملت ایران قدم به میدان عمل گذاشته و حرکتی را صورت دهند که سال 1395 سال خودکفایی اقتصادی برای ملت ایران باشد./857/302/ب1

ارسال نظرات