۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۵۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

مرگ ناگهانی و عذاب قبر از نتایج ترک صله رحم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ترک صله رحم به ویژه پدر و مادر سبب مرگ زود رس و ناگهانی و عذاب قبر برای انسان می شود، گفت: کسی که این سنت حسنه را احیا کند در روز قیامت با حسابی پاک و خیالی آسوده به دیدار خداوند می رسد.
صله رحم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین زاده، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که یکی از سنت های حسنه که موجب رفع گرفتاری های انسان در دنیا و آخرت می شود صله رحم است، گفت: درباره صله رحم به ویژه صله رحم پدر و و مادر واجب است و فرزندی که این سنت حسنه را ترک کند با قهر الهی روبه رو می شود.


وی افزود: البته صله رحم دارای شرایطی است و در حال حاضر که به دلیل رکود اقتصادی جامعه دچار مشکل است بهتر است این سنت حسنه ر ا به گونه ای به جای آوریم که موجب زحمت دیگران نشود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه صله رحم برای عده ای به وسیله به رخ کشیدن و تجمل گرایی تبدیل شده که این کار نه تنها رضایت خداوند را به دنبال ندارد بلکه برای این که برای عده ای از مردم مصیبت می شود بسیار زشت بوده به همین دلیل بهتر است با پذیرایی ساده و خانه های ساده از قشر آسیب پذیر جامعه حمایت کنیم که آنها مجبور نشوند برای پذیرایی از یک مهمانشان که دارای وضع بهتری نسبت به آنهاست به مصیبت دچار شوند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه صله رحم دارای مراتب مختلفی است، گفت: بر اساس روایات حتی سلام کردن هم از مراتب صله رحم به حساب می آید.


وی افزود: بر اساس روایتی از حضرت رسول(ص) از جمله آثار ترک صله ارحام، کاهش عمر است و بر اساس این روایت انسانی که دارای عمر کمی است به دلیل صله رحم عمرش طولانی می شود و کسانی هم هستند که عمر بلندی دارند ولی به دلیل ترک ارحام دچار مرگ زودرس می شوند.


استاد حوزه علمیه قم دوری از رحمت الهی را از دیگر آثار ترک صله رحم برشمرد و گفت: بر اساس سخن پیامبر(ص)، ملائک بر جمعی که صله رحم را قطع کرده باشند، نازل نمی شوند و منظور از ملائک در این حدیث رحمت الهی است.

 

حجت الاسلام حسین زاده اظهار کرد: سومین اثر صله رحم، گرفتاری به اندوه و پریشانی است و امام علی (ع) می فرماید کسی که قطع کننده صله رحم باشد گرفتار اندوه و پریشانی می شود.


وی با تأکید بر این که صله رحم سبب تقویت پشتوانه انسان می شود، یادآور شد: کسی که صله رحم را به جا آورد هر زمان که دچار مشکل شود دیگران از او حمایت می کنند در حالی که انسانی که این سنت را به جا نمی آورد در مشکلات و گرفتاری ها تنهاست و خود به تنهایی باید مشکلاتش را حل کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات