۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۲۰۳
استاد حوزه علمیه:

تفکر انقلابی با سرمایه گذاری بر اغنای اندیشه های جوان حوزوی زنده می ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان سرمایه گذاری بر اغنای اندیشه های جوان حوزوی را لازم دانست و گفت: به این وسیله می توان اندیشه و تفکر انقلابی را در بین حوزویان زنده نگه داشت.
حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنان رهبر معظم انقلاب با مجمع نمایندگان طلاب را در راستای اهتمام جدی ایشان در ماه‌های اخیر در تبیین پدیده نفوذ از ناحیه دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دو دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید جدی فرمودند که رمز و راز این تأکید را باید در تحلیل شرایط فعلی انقلاب اسلامی و حساسیت‌های دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در ارکان نظام جست و جو کرد.
 
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: بدون تردید مبادی اصیل و مبانی متقن در انقلابی بودن و انقلابی ماندن مبارزه قاطع با استکبار جهانی و دفاع جانانه از مظلومین و مستضعفین جهانی است.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: اگر امام راحل عظیم الشأن می‌فرمایند «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» باید این پیام الهام بخش و زیربنای اصلی نظام مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه و دستگاه‌های اجرایی بر این رویکرد تأکید و اهتمام داشته باشند لذا اگر در حوزه‌های علمیه یا هر مرکز مؤثر در اداره نظام ولایی مبارزه با استکبار جهانی در بعد فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی جدی گرفته نشود خطر از بین رفتن تفکر انقلابی امام خمینی (ره) و شهدای جنگ تحمیلی بسیار جدی خواهد بود.
 
وی یکی از راهکارهای اساسی برای حفظ تفکر انقلابی را سرمایه‌گذاری ویژه بر اغنای اندیشه‌های جوان در بدنه حوزه‌های علمیه دانست و ابراز داشت: اهتمام به تاریخ تحلیلی انقلاب کبیر اسلامی و تحلیل شخصیت‌ها و جریان‌های قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌تواند راه‌گشای بسیاری از آفت‌ها در این حوزه باشد.
 
امام جمعه موقت کاشان راهکار سوم حفظ تفکر انقلابی را پیگیری و حساسیت نهادهایی که مولود انقلاب عظیم اسلامی هستند عنوان کرد و گفت: جامعه مدرسین، اساتید انقلابی و مجمع نمایندگان طلاب و فضلا که بیشتر مورد خطاب و توقع رهبری بزرگوار هستند و پیگیری فرمایشات امام راحل عظیم الشأن در وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی‌شان در قالب همایش‌ها و استفاده از شخصیت‌های انقلابی حوزه می‌تواند تا حد زیادی پدیده نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه را عقیم گذارد.
 
حجت الاسلام احتشام ابراز داشت: در کنار همه درس‌های جنبی و متون آموزشی قطعاً پیگیری بعد سیاسی و انقلابی طلاب و فضلا با متون آموزشی سیاسی و تحلیلی تاریخ انقلاب اسلامی حتماً باید دیده شود.
 
وی در پایان گفت: بدون تردید نقش رسانه‌های حوزوی که در راستای مبانی انقلاب و نظام اسلامی پیشگام هستند از جمله خبرگزاری رسا می‌تواند نقشی بی بدیل در استخراج مبانی و مبادی انقلابی حضرت امام و آرمان‌های شهدا و استفاده از ظرفیت‌های تحلیلی نزدیک به چهار دهه ذخیره‌های انقلاب اسلامی و نظام اجرایی آن باشد که امیدواریم با مصاحبه‌ها از شخصیت‌های انقلابی محبوب در جامعه فضا سازی برای این رویکرد جدید و برآورده شدن نظر مقام عظمای ولایت را سرلوحه کار ارزشمند خود قرار دهید. /836/ت302/ج1
ارسال نظرات