۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۲۲۱۳۲
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان با جدیت به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: تنها اقتصادی که می تواند کشور را حفظ کند، ما را از وابستگی رها کند، موجب پیشرفت شود و از تهدیدها در امان دارد، اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق محورهای مورد تأکید رهبری، نیاز به این است که فرماندهی جداگانه تشکیل شود.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی به قوا و به ویژه دولت جهت اجرا ابلاغ شده است و رییس جمهور که خود در شورای مصلحت نظام بوده است، سال ها با این مسأله آشنا بوده و از نفع اقتصاد مقاومتی برای کشور کاملا آگاه است.

 

وی با تأکید بر این که عملی کردن اصول اقتصاد مقاومتی مورد توجه رهبری است، گفت: کارگزاران قوا به ویژه قوه مجریه باید تمام تلاش خود را در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که رهبری تأکید کرد برای اقتصاد مقاومتی باید مانند جبهه و جنگ که دارای قرارگاه بود، نهادی را برای اجرایی شدن آن تشکیل دهند تا عملا پیگیر این امور باشند، گفت: اقتصاد مقاومتی تا حد زیادی وابسته به رشد علمی و بالندگی فکری کشور است.

 

منتخب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ کشور باید در زمینه تولید علوم مختلف اعتلا پیدا کند، تأکید کرد: فرهنگ ملت باید رشد کند تا مصرفی نباشد و در برابر مشکلات مقاوم باشد تا نظام بتواند به اهداف بلند خود برسد.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ دینی نماز، حجاب، عبودیت و بندگی باید در مملکت حاکم شود، گفت: اگر نسل جوان از فرهنگ دینی و قرآنی فاصله بگیرند، کشور آسیب می بیند.

 

گرایش مردم به فرهنگ غرب کشور را دچار مشکل می کند

به گفته وی، آنچه تاکنون موجب رشد ما و پیروزی در جبهه ها شده است، فرهنگ دینی، عشق به شهادت و نمازها و روزه ها بوده است.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با یادآوری این که رزمندگان اسلام در ماه رمضان با زبان روزه در جبهه ها در حال نبرد با دشمن بودند، افزود: ادعیه، قرآن و مفاتیح در سنگرها موج می زد و این فرهنگ دینی بود که ما را حفظ کرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر گرایش مردم به ارزش های دینی کمرنگ شود و فرهنگ دینی تحت الشعاع فرهنگ غرب و بیگانه قرار گیرد، کشور دچار مشکلات جدی می شود، گفت: تأکیدات رهبری بر روی اصول ثابت و لایتغیر انقلاب است و باید برای هرکدام فرماندهی جداگانه ای تعبیه کرد تا در اتاق های فکر به دنبال محقق کردن محورهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشند./1307/302/ب1

ارسال نظرات