۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۳۲۲۱۰۸
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

هویت حوزه به انقلابی گری وابسته است/ بزرگان اجازه خدشه ندهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحیه انقلابی‌گری ما را در ادامه مسیر انقلاب قرار می‌دهد و انقلابی‌گری در راستای اهداف عالی اسلام است؛ اگر قرار باشد که اسلام اصیل محقق شود ما هیچ چاره ای از انقلابی‌گری نداریم.
استاد ايزدهي
حجت الاسلام سجاد ایزدهی عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی‌گری، هر انقلابی را با توجه به اهداف خود دارای چالش‌هایی دانست و گفت: اگر انقلابی نتواند چالش‌های در مسیر خود را حل نکند از ادامه راه باز می‌ماند.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی به واسطه حوزه نرم افزار جمهوری اسلامی را تنظیم کرده است و از این رو دشمن به دنبال منحرف کردن نرم افزار انقلاب اسلامی است که در نتیجه انقلاب، هویت خود را از دست بدهد.
حجت الاسلام ایزدهی ابراز داشت: انقلاب توسط امام خمینی (ره) و حوزه علمیه قم شروع شد؛ در این مسیر حوزه علمیه همواره انقلابی بود و مبانی انقلاب را تبیین می‌کرد، لذا کسانی که در صدد استحاله نظام و از بین بردن نرم افزار نظام اسلامی هستند سعی می‌کنند که فضای انقلابی‌گری کشور را که موجب مبارزه با نظام سلطه است از بین ببرند.
وی هدف دشمنان نظام اسلامی را در کوتاه و بلند مدت القای ناکارآمدی نظام اسلامی عنوان کرد.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: جریانی در حوزه و کشور وجود دارد که تلقی شان از انقلاب اسلامی حادثه‌ای است که در سال 57 اتفاق افتاده و تثبیت آن نهایتاً تا سال 67 بوده است؛ از این رو آرمان‌ها و اهداف آن برای انجام این حادثه بوده است و در این روزگار کارایی گذشته خود را ندارد.
حجت الاسلام ایزدهی ادامه داد: انقلاب پروژه نبوده بلکه یک پروسه است و مقدمات انقلاب اسلامی ایران طی شده است؛ بخشی از انقلاب محقق شده که شاه از ایران خارج و مذهب تشیع بر زندگی و قوانین مردم حاکم شد.
وی افزود: روحیه انقلابی‌گری ما را در ادامه مسیر انقلاب قرار می‌دهد و انقلابی‌گری در راستای اهداف عالی اسلام است؛ اگر قرار باشد که اسلام اصیل محقق شود ما هیچ چاره ای از انقلابی‌گری نداریم که به تعبیر امام به مردم ایران هدیه شد و بعد از آن در جامعه جهانی اسلام اصیل تعبیر شود.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عده‌ای هم به دنبال توقف انقلابی‌گری هستند و بزرگ ترین نقدی که به انقلابی‌گری دیگران وارد می‌کنند جدایی عقلانیت از انقلابی‌گری است؛ این افراد به دنبال داشتن زندگی روزمره بدون دغدغه و هضم در نظام جهانی هستند در حالی که انقلابی‌گری به منظور به دست آوردن اهدافی متعالی‌تر از زندگی دنیایی است و تنها با عقلانیت دنیا طلبان مخالف است.
حجت الاسلام ایزدهی هراس دشمنان از انقلابی‌گری را طبیعی عنوان کرد و گفت: بزرگان حوزه و بدنه حوزه باید مراقب باشند که رهبر معظم انقلاب را تنها نگذارند و از اسلام اصیل عدول و گذر نکنند که هویت اسلامی ما به این انقلابی‌گری و عقلانیت مبتنی بر انقلابی‌گری ما وابسته است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سعی عده‌ای برای جدا کردن انقلابی‌گری از حوزه گفت: باید برنامه‌ریزی بهتری انجام داد؛ حوزه نیز باید هدفمند و جهت‌دار چالش‌های مسیر خود را مرتفع کند./836/ت302/ج
ارسال نظرات