۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۸۳۰
آیت الله استادی:

توسل به اهل بیت کمبودهای انسان را جبران می کند

خبرگزاری رسا ـ عشو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به فلسفه ارتباط و توسل به اهل بیت(ع) گفت: یکی از فلسفه های توسل این است که کمبودهای انسان را جبران کند، یعنی ما با وجود این که برخی کارهای خیر را انجام می دهیم اما ناقص هستیم و اهل بیت(ع) باید به فریاد انسان برسند.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در جمع عزاداران شام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) با تأکید بر ضرورت اخلاص در عمل گفت: انسان نباید اجازه دهد با تصور این که کارهای او اخلاص ندارد کارهای خیر را ترک کند.


وی افزود: انفاق بی اخلاص ارزش ندارد اما اگر انسان انفاقی انجام دهد با وجود این که اخلاص ندارد اما خانواده و شخص نیازمند انسان را دعا می کند و در روایت وجود دارد که دعای پشت سر مؤمن مستجاب است، گفتند دعا را از زبانی انجام دهید که با آن گناه نکردید.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که کارهای مسلمان باید خالص باشد، اظهار داشت: اگر شیطان شخصی را وسوسه کرد و کار او خالص نباید باز هم باید آن کار خیر را انجام دهد چون با انجام دادن آن خانواده خوشحال شده و برای آن شخص دعا می کنند.


وی ادامه داد: انسان باید اعمال را مخلصانه انجام دهد و از خداوند بخواهد که در حساب درباره اعمال او مناقشه نشود، اگر خداوند بخواهد در اعمال انسان مناقشه کند بسیار کم می ماند؛ اگر پای مناقشه باشد شاید چیزی برای انسان نماند از این رو باید از آن به خداوند پناه برد.


نماینده مردم تهران در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مرحوم حضرت آیت الله بروجردی در روزها و ساعات آخر عمر خود قدری نگران بود، کسی که کارهایش را برای خدا انجام داده نگران است که اگر بخواهند مناقشه کنند مشکل پیدا می شود.


وی با اشاره به فلسفه ارتباط و توسل به اهل بیت(ع) عنوان کرد: یکی از فلسفه های توسل این است که کمبودهای انسان را جبران کند، یعنی ما با وجود این که برخی کارهای خیر را انجام می دهیم اما ناقص هستیم و اهل بیت(ع) باید به فریاد انسان برسند.


آیت الله استادی خاطرنشان کرد: انسان باید اعمال خالص را بسیار انجام دهد و آن را توأم با توسل به اهل بیت(ع) کند تا ان شاءالله اهل نجات باشد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات