۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۴۹۶
خطیب جمعه نجف آباد:

تلاش در جهت فرهنگ، اقتصاد و علم سه تکلیف اصلی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری گفت: امروز سه تکلیف اصلی بر عهده شیعه است و آن تلاش و شتاب علمی، اقتصاد مقاومتی و نهایتاً فرهنگ و ارزش های دینی در سایه امر به معروف و تلاش خانواده ها و جامعه است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، که در سالروز شهادت زهرا مرضیه، میهمان دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس بود، با تأکید بر برپایی محافل فاطمی گفت: محافل اهل بیت نباید صرف بیان مصائب که گاهی حتی باعث تفرقه میان شیعه و سنی می شود، صورت گیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی فرهنگ فاطمی و دغدغه های حضرت که حتی بعد از گذشت 1400سال هنوز در اقصی نقاط جهان اسلام شنیده می شود، باید در محافل عزاداری مورد توجه قرار گیرد و هنوز درد و رنج حضرت زهرا در شرایطی که حرم و حریم اهل بیت توسط پست ترین دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است، وجود دارد.

 

محافل اهل بیت نباید سبب تفرقه میان شیعه و سنی شود

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و سخنان ایشان بیان داشت: دیده بان نظام جمهوری اسلامی همان گونه که خطاب به خبرگان رهبری فرمودند، امروز سه تکلیف اصلی بر عهده شیعه است و آن تلاش و شتاب علمی، اقتصاد مقاومتی و نهایتاً فرهنگ و ارزش های دینی در سایه امر به معروف و تلاش خانواده ها و جامعه است.

 

وی با این بیان که امروز تکلیف شیعه کار فرهنگی، اقتصادی و علمی است، در ادامه تأکید کرد: برای به ثمر نشستن این سه تکلیف وظیفه مسؤولان به مراتب سخت تر است و باید در درجه اول بدانند که مردم ارباب این نظام هستند و طبق روایتی از معصومین مردم همیشه به حاکمان خود نگاه می کنند و باید بسیاری از ریخت و پاش ها و اسراف ها، سفرهای خارجی، فرهنگ غلط مصرف گرایی را از خود مسؤولین آغاز کنیم.

 

تمسک به فرهنگ اهل بیت تنها راه نجات جامعه است

امام جمعه نجف آباد در ادامه تأکید کرد: امروز غریبان امید بسته اند که با تغییر ذائقه ما در تمام ابعاد فرهنگی، فرهنگ دینی این کشور را نابود کنند و ما را مصرف کننده مضر ترین محصولات خود کنند و امروز جز فرهنگ علوی و فاطمی هیچ فرهنگی نمی تواند جامعه را نجات دهد.  

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و نامگذاری این روز به نام شهدا بیان کرد: این نظام به برکت خون شهدایی به ثمر رسید که تا همیشه تاریخ نامشان به یادگار خواهد ماند و این شهدای گمنام که در طول زمان و به مرور به میهن باز می گردند، نشانی است از گم نشدن مسیر شهدا و باقی ماندن هدف آنان که همانا عزت، غیرت و عفاف است.

 

وی با اشاره به گوشه هایی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا افزود: خطبه های حضرت زهرا در آن شرایط سخت غصب امامت، عظمت شخصیت حضرت زهرا را تا ابدیت تاریخ به جهانیان نشان خواهد داد که حضرت نه به قصد بازپس گرفتن فدک که در جهت دفاع از شریعت، رسالت و امامت، حق و حقیقت و قرآن سخن گفتند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: اگر امروز شیعه باقی مانده است به برکت مقاومت قهرمانه اهل بیت است و این نظام شعاعی از زحمات آن بزرگواران است و به فرموده حضرت زهرا هر کس بخواهد سعادتمند شود، باید محب علی شود و ولایت تنها راه سعادت انسان است./1306/201/ب3

ارسال نظرات