۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۴۵۰
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم:

مدارس علمیه فضای مناسبی برای تحصیل بانوان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم گفت: حوزه علمیه فضای مناسبی برای تحصیل بانوان است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه پدیده مبارکی است و وقتی امری مبارک باشد هم در آن خیر و برکت و هم سلامتی است.
مدرسه علميه باقرالعلوم(ع) خواهران

زینب سلیمان پور مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: الحمدلله حوزه علمیه فضای مناسبی را برای تحصیل بانوان در زمینه رشد معنوی، تدریس، پژوهش و همچنین اشتغال مهیا کرده است و به فرمایش مقام معظم رهبری حوزه علمیه پدیده مبارکی است و وقتی امری مبارک باشد هم در آن خیر و برکت و هم سلامتی است.

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه در عصر حاضر برخی از خانواده‌ها نسبت به وضعیت دانشگاه‌ها برای بانوان حساسیت خاصی دارند، حوزه‌ها و مدارس علمیه فضایی بسیار مناسب برای تحصیل بانوان است.

 

 

مدیر مدرسه باقرالعلوم در خصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه بحث تبلیغ تا حدودی در حال فراموشی است و از طرفی جامعه، مردم و به ویژه زنان ما نیازمند هدایت هستند، در این راستا باید طلبه هایی آگاه و توانمند در حوزه ها و مدارس علمیه تربیت کنیم تا بتوانند مبلغان خوبی برای ترویج سبک زندگی حضرت فاطمه الزهرا(س) و سیره اهل بیت باشند و اسلام و جامعه اسلامی را برای رسیدن به اهداف عالیه یاری رسانند.

 

 

سلیمان پور اظهار داشت: مدرسه علمیه باقرالعلوم تنها مدرسه علمیه خواهران در شهرستان قدس است و اساتید این مدرسه از سطح دانش و آگاهی بالایی برخوردارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان این مدرسه با مسؤولان ادارات شهرستان قدس و سازمان تبلیغات اسلامی تعامل دارند، گفت: درپی رایزنی‌های جدی با اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی، انشاءالله قرار است طبق برنامه ریزی معینی، دوره های مداحی برای طلبه‌ها به صورت رایگان برگزار شود.

 

 

مدیر مدرسه باقرالعلوم در ادامه تاکید کرد: اداره اوقاف برنامه‌های تشویقی برای طلاب در زمینه تبلیغ در نظر گرفته است و مدرسه نیز اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس را برگزار می‌کند.

 

 

وی اظهار داشت: ما در این مدرسه با حداقل امکاناتی که در اختیار داریم؛ بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که به امر فرزند آوری تاکید داشتند، یکی از کلاس‌های مدرسه را جهت امنیت خاطر مادران طلبه به شکل مهد درست کردیم و این مادران می‌توانند در ساعات حضور در مدرسه بچه ها را به مربی مهد بسپارند و با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند.

 

 

سلیمان پور در رابطه با ظرفیت و شرایط پذیرش مدرسه باقرالعلوم گفت: در این مدرسه طلبه‌ها به دو صورت حضوری و پاره وقت پذیرش می‌شوند که ظرفیت کلاس حضوری 35 نفر و کلاس پاره وقت 25 نفر است.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلاس‌های پاره وقت برای خانم‌های خانه داری که می‌خواهند در بازه زمانی طولانی‌تر اما با آرامش بیشتری در کنار خانواده به امر تحصیل بپردازند، بسیار مناسب است.

 

 

شایان ذکر است، مدرسه علمیه باقرالعلوم در سال 1372 تاسیس و در سال 1379 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تصویب شد.

 

 

گفتنی است، تولیت این مدرسه بر عهده امام جمعه شهرستان قدس، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم میراحمدی است./966/302/ب1

ارسال نظرات