۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۱۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

احسان به والدین عاملی برای کسب فیض الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: احترام به پدر و مادر از ارزش‌های قرآنی بوده و محدوده زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است، احسان به والدین عاملی برای کسب فیض الهی است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت دهه دوم ایام فاطمیه که در مسجد محمدی تهران برگزار شد، گفت: علی(ع) فرمودند فیوضات الهی در سایه ارزش‌های وجودی انسان تحقق می‌یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ارزش‌های وجودی انسان که سبب جذب رحمت الهی در دنیا و آخرت می‌شود، بیان داشت: اعتقاد، اخلاق و اعمال مبنای ارزش‌های وجودی انسان بوده و اگر انسان از این ارزش‌ها دوری کند از رحمت الهی محروم می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه، ابراز کرد: رسول خدا فرمودند انسان‌هایی که از ارزش‎های ایمانی برخوردار هستند به خداوند و پیامبران اعتقادی درست دارند؛ اعتقاد نادرست در محدود کردن خداوند متعال تعریف می‌شود مثل عدم توانایی خداوند در انجام بعضی از اعمال، که یهودیان به چنین اعتقاداتی پای بند هستند.

 

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: از لوازم وجودی مؤمن واقعی، معرفت است که در روایات متعدد، ائمه معصومین(ع) مومنان را به کسب معرفت و حقیقت توصیه می‎کنند.

 

وی افزود: مؤمنی که به وجود اقدس الهی معرفت داشته باشد، در برابر مقدرات او شاکر و جز کسب رضایت الهی دغدغه‌ای نخواهد داشت؛ پیامبر(ص) فرمودند مقام مؤمن از فرشته مقرب بالاتر است و هیچ چیزی در این عالم خلقت، محبوب‌تر از مومنی که مدام حالات رجوع به پروردگار را داشته باشد وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: احترام به پدر و مادر از ارزش‌های قرآنی بوده و محدوده زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است، احسان به والدین عاملی برای کسب فیض الهی است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) فرمودند در آخرت هر انسانی با تکیه بر عملی وارد قیامت می‌شوند، ولی من با تکیه بر علی(ع) وارد قیامت می‌شوم؛ مقدم انداختن دیگری برخود، یکی از ارزش‌های مومن است و این مفتاح درهای رحمت الهی است.

 

وی افزود: عدم تکبر سبب مقدم دانستن دیگری بر خود می‌شود و احسان به دیگران از ویژگی‌های انسان مؤمن محسوب می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات