۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۱۹۵
امام جمعه تربت حیدریه:

رسالت متولیان مساجد، ایجاد اخوت بین نمازگزاران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: اداره کنندگان مساجد علاوه بر تقویت باورهای دینی مردم و ایجاد اخوت اسلامی بین نمازگزان باید طوری برنامه ریزی کنند تا جوانان و نوجوانان شیفته مسجد و مجذوب این سنگر مهم اسلام شوند.
حجت الاسلام عصمتي
امام جمعه تربت حيدريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه، ظهر امروز در همایش مدیران کانون های فرهنگی مساجد تربت حیدریه با اشاره به وظایف و تکالیف متولیان مسجد گفت: اداره کنندگان مسجد علاوه بر تقویت باورهای دینی مردم و ایجاد اخوت اسلامی بین نمازگزان باید طوری برنامه ریزی کنند تا جوانان و نوجوانان شیفته مسجد و مجذوب این سنگر مهم اسلام شوند.

 

وی ادامه داد: رسالت متولیان مسجد ایجاد اخوت و برادری بین نمازگزاران است و بنابراین اگر خودشان در درون مسجد به اختلاف برسند و ضعیف عمل کنند، دیگر نباید انتظار اثرگذاری فرهنگی مذهبی و سیاسی از آن مسجد را داشته باشیم.

 

امام جمعه تربت حیدریه گسترش علم را سومین هدفی خواند که باید توسط اداره کنندگان مسجد انجام بگیرد و خاطرنشان کرد: همه نمازگزاران و کسانی که در مسجد حضور دارند، به این احساس برسند که بر علم یکسال گذشته خود چه به لحاظ احکام و اخلاق اسلامی و چه به لحاظ فرهنگی و سیاسی افزوده شده است.

 

فرضعلی گرایلی، فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه، در ادامه با بیان اینکه مساجد باید محل نشر احکام اسلامی باشند، تاکید کرد: این احکام به مانند چشمه های زلال معرفت و در قالب گفتمان اسلامی در جامعه درخشیده و گسترش یابد، همچنین مساجد پس از انقلاب اسلامی هنوز انتظارات را بر آورده نکرده و مسجد زیر ساخت دین مبین اسلام و پناهگاه اعتقادی مردم است.

 

وی با بیان این که متاسفانه پس از انقلاب اسلامی اداره کنندگان مساجد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، یادآور شد: تاکنون خیلی برای برپایی نماز جماعت و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد تلاش مجاهدانه صورت نگرفته است،  همچنین مسجد و نمازی که ترییت اسلامی در آن وجود ندارد، تاثیری بر جامعه نمی گذارد.

 

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان این که تقویت نماز جماعت در مرحله اول و جذب جوانان و نوجوانان و ارائه برنامه های فرهنگی مناسب در ترویج گفتمان اسلامی نقش بسزایی دارد، گفت: جهاد در مسجد مقابله با جنگ نرم دشمن، با راهبرد تعمیق معنویت و تبیین گفتمان ولایت است و همه دست اندرکاران مسجد باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی مناسب بتوانند در لحظات غبارآلود جامعه اسلامی مردم بتوانند مسیر صحیح را انتخاب کنند.

 

گرایلی خصوصیت دیگر مسجد را حفظ روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم عنوان کرد و افزود: روحیه استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم و حمایت از مستضعفان و جنبش های آزادی خواه جهان باید در مسجد متبلور بماند، زیرا این مهم باعث وحدت در برابر دشمنان اسلام می شود./864/202/ب3

ارسال نظرات