۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۰۶۸
رییس امور مساجد شهرری:

بیماری از الطاف خفیه خداوند به انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس امور مساجد شهرری با بیان این که بیماری از الطاف خفیه خداوند به انسان است، گفت: خداوند انسان مومن را بسیار دوست می‌دارد و زمانی که از انسان مومن گناهی صادر شود خداوند او را به بلا مبتلا می‌کند تا در همین دنیا از آلودگی گناه مطهر شود.
اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی، رییس امور مساجد شهرری، شامگاه 18 اسفند به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان‌ها در حیات دنیوی، با سختی‌ها و گرفتاری‌های متعددی همانند فقر و بیماری مواجه می‌شوند.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به عوامل متعددی که موجب طولانی شدن گرفتاری‌های انسان‌ در دنیا می‌شود، بیان داشت: عالم دنیا با گرفتاری‌ها و ابتلائات متفاوتی عجین است، کسب راحتی و آسایش در دنیا از برداشت نادرست انسان‌ها نسبت به حقیقت حیات دنیوی سرچشمه می‌گیرد به همین سبب انسان باید شناخت خود را نسبت به دنیا اصلاح کند.

 

رییس امور مساجد شهرری در خصوص تفاوت نظام تربیتی خداوند نسبت به انسان‌های مومن با دیگر انسان‌ها، ابراز کرد: خداوند انسان مومن را بسیار دوست می‌دارد و زمانی که از انسان مومن گناهی صادر شود خداوند او را به بلا مبتلا می‌کند تا در همین دنیا از آلودگی گناه مطهر شود.

 

وی افزود: بیماری از الطاف خفیه خداوند به انسان است چرا که بیماری گناهان را می‌سوزاند و انسان مطهر وارد ابدیت شود.

 

حجت الاسلام اصلانی گرفتاری‌های دنیا را عاملی برای رشد انسان دانست و عنوان کرد: بلاهای دنیوی ظرفیت وجودی انسان را افزایش می‌دهد و گرفتاری‌های آن سبب می‌شود انسان قدردان و شاکر نعمت‌های الهی باشد.

 

رییس امور مساجد شهرری گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید من معامله‌گر خوبی هستم  و حق کسی را ضایع نمی‌کنم؛ ابتلا به گرفتاری‌ها و سختی‌ها در دنیا معامله پر سود با خداوند است.

 

وی بلاهای دنیوی را به دو دسته خدا خواسته و خود خواسته تقسیم کرد و اظهار داشت: غیبت، کسب لقمه حرام، سهل انگاری در نماز و عدم انجام واجبات مالی سبب گرفتاری انسان در عالم دنیا و آخرت می‌شود به همین دلیل انسان باید از بلاهای خود ساخته به خدا پناه برد./813/202/ب1

ارسال نظرات