۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۰۵۵
امام جمعه خمین:

قرآن و ارزش های اسلامی راه نجات در برابر هجوم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خمین با بیان این که انس با قرآن از روخوانی شروع می شود و بعد از آن آشنایی با مفاهیم ومهم تر از آن عمل به قرآن است، گفت: قرآن و ارزش های اسلامی راه نجات در برابر هجوم دشمن است و محفلی برتر از قرآن وجود ندارد.
حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه خمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی حسینی امام جمعه خمین عصر دیروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی سیدالشهدای خمین برگزار شد، بیان کرد: کانون های مساجد در کشور  به خوبی توانسته اند در مسیر اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی  موفق باشند و سبب خنثی سازی نقشه های شوم دشمن شوند.

 

مساجد نماد مدیریت بسیجی و اسلامی است

امام جمعه خمین با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد نماد مدیریت بسیجی و اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی و مساجد در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به خوبی ایفای نقش می کنند و در این راستا سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی از سوی شورای انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که تنها راه نجات در برابر هجوم دشمنان را توجه به قرآن و ارزشهای اسلامی است، گفت: امروز در جامعه اسلامی باید بستری فراهم شود تا جوانان و نوجوانان با حضور در مراکز قرآنی مساجد و انس با کتاب خدا در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن به خوبی ایستادگی کنند.

 

امام جمعه خمین با بیان این که انس با قرآن از روخوانی شروع می شود و بعد از آن آشنایی با مفاهیم ومهمتر از آن عمل به قرآن است، گفت: قرآن و ارزشهای اسلامی راه نجات در برابر هجوم دشمن است و محفلی برتر از قرآن وجود ندارد.

 

کانون های مساجد پایبندی به ارزش های اسلامی افراد جامعه را به همراه دارد

حجت الاسلام حسینی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری علیرغم کارهای بزرگ فرهنگی، از تظاهر و بزرگ نمایی به دور است، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سبب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش های اسلامی در افراد جامعه می شود.

 

 امام جمعه خمین خاطر نشان کرد:احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون ها است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که مسجد سبب ارتقا رشد معنوی انسان و یافتن یاران نیک و مؤمن می شود، گفت: مساجد نقش مهمی در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی برعهده دارند.

 

شایان ذکر است، بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی در حال فعالیت هستند و 20 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در این کانون ها فعالیت دارند./842/202/ب3

 

ارسال نظرات