۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۰۴۰
مدیرکل ارشاد استان کرمان:

21 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد، یک شبکه قوی اجتماعی و تاثیرگذار در برنامه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ۲۱ هزار کانون فرهنگی هنری یک شبکه اجتماعی قوی تشکیل داده و این مراکز بزرگ می توانند تأثیر بسیار زیاد در جریان سازی برنامه های فرهنگی داشته باشند
عليزاده

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد استان، عصر امروز در همایش ویژه این روز با گرامیداشت سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد از همه کسانی که باعث درج این مناسبت در تقویم شدند قدردانی کرد.


وی همچنین با قدردانی از سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد به جهت برنامه های خوبی که به مدت یک دهه برای پاسداشت کانون های مساجد برنامه ریزی شده است؛ یادی هم از مسئول فقید دبیرخانه کانون های مساجد استان کرد.


علیزاده تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام رضایی، شخصیت فرهنگی و فرهیخته ای بود که در حوزه ستادی و استانی تلاش و کوشش کرد و دوره ای که مسئولیت دبیرخانه استان را داشت یکی از دوره های شکوفا و پربار دبیرخانه بود.


وی در خصوص تأسیس کانون های مساجد در سال 71 آن را در امتداد حرکتی دانست که از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و هویت وجایگاه کانون ها، فارغ از مسجد نیست و وابسته به مسجد هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: به صورت ویژه در خصوص فعالیت های فرهنگی، کانون ها حول محور مسجد و در مسجد حول محور امام جماعت فعالیت می کنند و از ویژگی های بسیار مهم کانون ها، گستردگی آنها است.


وی با بیان این که کانون های مساجد به عنوان گسترده ترین نهاد فرهنگی در کشور تلاش می کنند؛ تصریح کرد:21 هزار کانون فرهنگی هنری یک شبکه اجتماعی قوی تشکیل داده و این مراکز بزرگ می توانند تأثیر بسیار زیاد در جریان سازی برنامه های فرهنگی داشته باشند.


وی با تأکید بر اینکه دولت باید از کانون ها حمایت کند، حمایت هرچه بیشتر دولت را باعث رونق بیشتر کانون ها و کاهش آسیب های اجتماعی کمتر دانست و افزود: گرچه کانون ها وابسته با مردم و جوانان و نوجوانان هستند./9709/102/ب3


ارسال نظرات